Inlägg från: Börnen |Visa alla inlägg
  • Börnen

**Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas

Hej alla pinglor!

Nu är jag hemkommen från bm...eller rättare sagt...har varit och påskhandlat efter det oxå...

Hon tyckte att jag skulle bli sjukskriven...men de hade ingen läkare på 3 veckor...så hon ringde spec.MVC...så där har jag fått en läkartid 4/4...känns väldigt långt dit...men det var den första tid de hade..

Ringde i allafall CSN..."du är nr 58 i kön.." och när jag till slut kom fram så var det försäkringskassan jag skulle ringa! Fick i allafall info om att ifall jag blir sjukskriven så kommer jag att få behålla mina pengar...men inte förlora några dagar/veckor av de antal man får förbruka! Dessutom efter 31 dagar så skriver de av lånet, dvs jag får pengarna men blir inte skyldig något!

Sagt och gjort...ringer försäkringskassan...och man kan sjukskriva sig själv en vecka...därefter måste man har läkarintyg...men min läkartid är ju först om 12 dagar...men då fick jag reda på att det räcker med att läkaren skriver intyget gällande från några dagar tidigare så löser sig det!

Så, sagt och gjort...sjukskrev mig själv from idag...känner mig riktigt stolt på något konstigt sätt...är alltid så himla ambitiös och sätter skolan etc före allt...inkl min egen hälsa...gjorde det förra gången när jag gick in i vägge och blev deprimerad i över ett år...! Men nu har jag försökt tänka lite längre och försöka bryta trenden innan det blir riktigt illa... Så...därför känner jag mig stolt att jag kunde bryta med mina normer och värderingar och skita i att alltid vara så duktig...

Hmm...om ni orkat läsa ända hit är ni duktiga! Vill bara tacka för alla kramar och allt stöd...hade inte klarat det utan er! Nu är det bara att hoppas att läkaren tycker samma sak som bm och sjukskriver mig...annars är jag tillbaka på ruta 1 igen!

• Börnen

Hej!

Nu är jag hemkommen efter att ha varit hos svärföräldrarna sedan igår. Ätit gott...och kräkts! Att det aldrig ger sig! men, det blir ju hela tiden bättre så jag tänker inte klaga!

I dag har vi köpt babysitter....vi var in på Babyproffsen som inte finns här i stan och där hade de "vår" babysitter på erbjudande. Fick lekbåge till utan kostnad värd 99 kr! Mormor var med och vi gick på Lindex...mini fick en pyjamas/"sovsäck", filt och 2 bodys med kort ärm!

• Börnen

Missisola: tror den heter Babytravel eller något liknande...deras eget märke kanske? Det är en sådan där gammaldags i tyg som man själv hade när man var liten!

• Börnen

Missisola: vi betalade 248 kr och med erbjudandet så fick man lekbågen till (sådan där med mjuka nallar och grejor som hänger över) gratis, vilken annars kostar 99 kr. Vi hade tänkt köpa precis denna kombination senare, så vi sparade 99 kr...helt ok enligt mig!

• Börnen

Missisola: ja, 248 kr är ordinarie pris, men nu fick man lekbågen på köpet! De har samma ordinarie pris på babyland, vet dock ej om de har erbjudande på den...? Såg oxå att den inte fanns med på internet...men i affären satt det en lapp på väggen.

• Börnen

Missisola: har tänkt ta bild på den i kväll om du vill se hur den ser ut? Bild på modellen finns på babylands hemsida...men vi har ett annat tyg...finns ofta flera olika tyger att välja mellan på i butiken...men de är alla GANSKA färgstarka...kanske mini gillar!

• Börnen

Godmorgon, godmorgon! Nu har jag duschat och lagt in gårdagens nya magbilder! Gick ju in i v. 30 igår! Tänk vad tiden går!

Någon som tycker den växt/krympt? Vad tror ni...är det en tjej eller killmage?

Har även lagt in bilder på nyinköpta babysittern! På hemsidan har jag lagt in lite bilder på nyinköpta kläder, sängkläder mm. Välkomna att kika!

web.comhem.se/~u70900468/hemsida.htm

• Börnen

A lie: nä...det mesta är faktiskt klart nu...skönt med tanke på att jag inte mår så bra...jobbigt att ha mycket kvar att göra då annars.

• Börnen

Mår också piss för tillfället...ont i fogarna...tar mig knappt fram längre...har sammandragningar som gör ont även när jag sitter ner i fåtöljen! Dessutom har depressionen varit värre idag igen..kan det bero på att jag var i skolan igen...har varit lite bättre under ledigheten...? Är ju sjukskriven, så jag behöver inte släpa mig dit egentligen...

Dessutom har jag inte fått sova ordentligt på flera nätter...vaknar var 5:e minut av obehagliga drömmar (som jag inte kommer ihåg) och är varm och svettig...imorse vaknade jag med hosta och förkylningskänsla...börjar få ont i halsen nu också...

När maken kom så bara sprutade tårarna...kunde inte göra någonting...vet egentligen inte vad det beror på...mer än att det verkar komma när jag är ordentligt trött (slutkörd).

Men mini verkar leva loppan och må bra i allafall!

• Börnen

Här är en dunderförkyld junimamma! Näsan är ur funktion...ingen kontakt med övriga luftvägar...ändå är det konstant takdropp! Hostar och nyser och ont i huvudet.

Dessutom fick jag en konstig smärta i magen i dag....ny mot tidigare smärtor... Det stack/skärde ner mot livmoderöppningen om man säger så...någon som vet hur det känns när bebis fixerar sig...funderar på om det kan vara det som är på gång eller om det är något jag bör bli orolig över. Känns så dumt att ringa och fråga...berättar ju varje gång om mina onda sammandragningar som kommer tom i vila och de säger bara att det inte är någon fara...trots att de aldrig kollat om det finns någon livmoderpåverkan eller något sådant...
    Andra blir sjukskrivna för sammandragningar utan smärta pga hotande förtidsbörd...hur kan man avgöra sådant?

Jaja...många frågor...hoppas på massor av kloka svar...min hjärna tror jag att jag har snutit ut vid det här laget!

• Börnen

Majken: kan bero på histamin, men även på förhöjda levervärden man kan få under graviditeten...kolla med din barnmorska...så att hon kan ta prover på levern! Har det blivit bättre till idag? Kramar i massor!

• Börnen

Någonting måste ha varit allvarligt fel...annars brukar det ju vara stopp på söndag eftermiddagar...men den här veckan blev det ju på lördagen? Hoppas att det håller ihop hela kvällen nu bara! Brukar alltid vara krångel när man ska lägga in magbilderna på söndag kväll/eftermiddag!

• Börnen

Nu har jag tagit nya magbilder och lagt in i galleriet, under graviditet samt på hemsidan!

Idag har jag varit i tvättstugan, sedan har jag småplockat lite i minis byrå och garderob. Resten av dagen har jag tillbringat i soffan med att försöka plugga...har lyckats få en del gjort faktiskt, men inte så mycket som jag hoppats på...

Imorgon har jag tid hos läkaren...får se om det blir någon sjukskrivning eller inte... Hoppas att den förstår hur trött och sliten jag är...tar med mig maken som moraliskt stöd.

Efter det är det föräldrautbildning i två timmar...första gången av 4 + studiebesök på förlossningen....ska bli spännande!

• Börnen

Har också varit på min första föräldrautbildning idag! Himla cool och rolig bm (min bm förresten!). Alla skrattade gott åt en hennes charader om värkar och oroliga pappor! Vi är 7 par...känns mysigt och trevligt! Ser fram emot nästa träff!

Nu tjejer har jag blivit sjukskriven fram till bf av läkaren på spec.MVC för depression. Känns skönt att ha blivit tagen på allvar och att hon inte bara fnös bort en som studietrött eller något. Hoppas nu bara att FK inte krånglar utan går på läkarens linje!

Jag berättade att jag tidigare gått in i en utmattningsdepression och att det då tog ca 1,5 år innan jag kom tillbaka ordentligt och kunde sluta med samtal och mediciner...vill verkligen inte hamna så djupt igen..utan hoppas att denna sjukskrivning gör att det vänder innan det blir illa.

Hoppas att jag nu ska få ork, tid och lust att njuta av de sista 10 veckorna av graviditeten!

• Börnen

Japp...ska kämpa på med obligatoriska moment fram till 19/4, sedan tar jag helledigt...men jag behöver inte bekymra mig om duggan (på fredag) eller tentan (29/4)!!! SÅ skönt...där släppte en massa stress och press!

• Börnen

Välkommen tillbaka Damon...har saknat dig!

Svar på tråden **Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas