**Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas
Hej alla pinglor!
Nu är jag hemkommen från bm...eller rättare sagt...har varit och påskhandlat efter det oxå...
Hon tyckte att jag skulle bli sjukskriven...men de hade ingen läkare på 3 veckor...så hon ringde spec.MVC...så där har jag fått en läkartid 4/4...känns väldigt långt dit...men det var den första tid de hade..
Ringde i allafall CSN..."du är nr 58 i kön.." och när jag till slut kom fram så var det försäkringskassan jag skulle ringa! Fick i allafall info om att ifall jag blir sjukskriven så kommer jag att få behålla mina pengar...men inte förlora några dagar/veckor av de antal man får förbruka! Dessutom efter 31 dagar så skriver de av lånet, dvs jag får pengarna men blir inte skyldig något!
Sagt och gjort...ringer försäkringskassan...och man kan sjukskriva sig själv en vecka...därefter måste man har läkarintyg...men min läkartid är ju först om 12 dagar...men då fick jag reda på att det räcker med att läkaren skriver intyget gällande från några dagar tidigare så löser sig det!
Så, sagt och gjort...sjukskrev mig själv from idag...känner mig riktigt stolt på något konstigt sätt...är alltid så himla ambitiös och sätter skolan etc före allt...inkl min egen hälsa...gjorde det förra gången när jag gick in i vägge och blev deprimerad i över ett år...! Men nu har jag försökt tänka lite längre och försöka bryta trenden innan det blir riktigt illa...
Så...därför känner jag mig stolt att jag kunde bryta med mina normer och värderingar och skita i att alltid vara så duktig...
Hmm...om ni orkat läsa ända hit är ni duktiga! Vill bara tacka för alla kramar och allt stöd...hade inte klarat det utan er!
Nu är det bara att hoppas att läkaren tycker samma sak som bm och sjukskriver mig...annars är jag tillbaka på ruta 1 igen!