• LRX

Argument mot Bugaboo

Har svarat på din fråga redan på det andra stället, men svarar här också ur ett pappaperspektiv.

Tekniknörd som man är snöade jag in lite på vagnar när det började bli dags för inköp. Det var en väldigt greppbar del av graviditeten där man kunde jämföra siffror osv, i motsats till allt annat som diskuterades under perioden.

För det första är ju bugaboon den ultimata pappavagnen, designad av en pappa som börjat fundera på varför det a) oftast är tjejerna som släpar runt på vagnen och b) varför de släpar runt på en 25-kilosklump som i stort sett varit oförändrad sedan 1800-talet.

Jag ska inte sticka under stol med att jag gillar dyra prylar med loggor överallt (typ apple-produkter), men när min syster visade mig vilken vagn vi skulle köpa baserat på bilderna i häntextra och se&hör avfärdade jag vagnen som ett alternativ för posörer och wannabees.

Efter ganska omfattande efterforskningar kom jag fram till att ingen annan vagn motsvarade våra krav, bla annat
    * vikt under 10kg
    * roterande/låsbara framhjul I KOMBINATION med sittdel som är vändbar mot föraren (ovanligt!)
    * vändbart handtag för att kunna köra med stora hjulen först eller möjlighet att byta ut de små framhjulen mot stora (bugaboon har båda)
    * möjlighet att snäppa på bilbarnstolen direkt på chassiet.
    * sparsam på utrymme både upp- och nedfälld.
    * bra kvalitetskänsla och "körkänsla".

I slutändan var det jag som övertalade tjejen om att lägga de extra lapparna (som man förövrigt får tillbaka när man säljer den beggad) och vi är helnöjda.

Svar på tråden Argument mot Bugaboo