Argument mot Bugaboo
Bugaboo är en väldigt lätt och smidig vagn......på slätt och lättrullat material, dvs plan asfalt och i affärer.
Barnet ligger VÄLDIGT långt ner känns det som. Min morbror har en sån till sin son, och det känns nästan som att det skulle kunna vara en bebisbarnvagn
Riktigt ful är den oxå.
Ska ni bara ha vagnen i stan så är det väl ok köp om hon så gärna måste ha en svindyr märkesvagn. Men annars så finns det bra mycket bättre vagnar o ni ska ut på promenader på varierande underlag.
På vintern är vagnen riktigt kass med sina pytte små framhjul. Finns att köpa större, dom är dock inte svängbara.
Skulle lätt ha köpt en urban jungle, då dom i stort sett nästan är lika lättkörda på plan asfalt och i affärer, dock helt överlägsna då underlaget blir lite bökigare, samt i snön.
Dom kostar från ca 6000 + all extra utrusning man vill ha. I slutändan hamnar man nästan i samma prisklass som bugaboon skulle jag tro, eller något billigare iaf. Nackdelen med urban junglen är att när man använder den som sittvagn så sitter barnet vänd bort från en, i bugaboon kan man ha barnet vänt mot sig.
Vet enligt tester att bugaboon haft väldigt mycket problem med sina små framfjädrar/framhjul som pajjat väldigt lätt. Detta ska dock tydligen åtegärdas på garantin.
Tycker iaf INTE bugaboon är värd så jäkla mycket pengar. Den är ful och känns väldigt ranglig och klen enligt mig.
Visa nu vem som bestämmer hemma!