Hej mintchocolate
Ledsen att jag inte skrivit detta forum på så länge!
Hoppas att du mår bra! Hur går det med behandlingen av Nexium? Det lät ju i alla fall jättebra att din kompis pappa som är läkare utför gastroskopier själv, då är han ju verkligen rätt person att hjälpa dig! Jag önskar att det fanns något jag kunde säga till dig som skulle lugna dig angående din rädsla för att genomgå den där gastroskopin, jag vet ju hur det gick för mig... Men, trots allt så klarar de allra flesta av undersökningen jättebra! Det finns vissa som får sövas t o m och jag tycker att du ska stå på dig om det är det du vill. Alternativet är ju annars att man får lugnande mediciner innan. Min gamla mormor gjorde t ex en gastroskopi utan minsta problem och då var hon en bra bit över 70 år när hon gjorde det för hon hade magsår. Hon sa "att det var väl inget" efteråt!
Oj, vad väl jag känner igen det du skriver att du får ställa in aktiviteter (som när du skulle kolla på Vätternrundan). Precis så är det för mig också med min migrän. Man styrs liksom av sin sjukdom, du av din mage och jag av mitt "huvud".
Angående min migrän så ringde jag till min distriktsläkare i måndags, i min enfald så trodde ju jag att hon skulle kunna ge mig en tid inom en vecka i alla fall... Men, det gick inte alls, jag fick en tid 3 augusti! Då sa jag till henne att "har du verkligen ingen tidigare tid, jag mår ju jättedåligt för det här.... Nej, det fanns bara akuttider och en sådan kunde jag inte få! Gissa om jag blev besviken. I alla fall så berättade jag per telefon hur det var och det enda hon hade att komma med var att hon tyckte att jag tog för mycket migränmedicin (ja, det är ju det som är problemet liksom!!) och att jag skulle pröva med receptfria Panodil eller Alvedon. Jag blir så besviken när människor som inte vet föreslår att man ska pröva dessa mediciner, det är ju som att äta sockerpiller för mig = totalt meningslöst! Alltså jag ringer till henne och berättar att jag blivit beroende p g a att jag haft så mycket migrän och därmed ätit mera migränmedicin än vad man borde. Jag säger att jag själv är medveten om att det är problemet, men ändå kan hon inte ge mig en tid för att hjälpa mig! Om du kommer ihåg så nämnde jag för några inlägg sedan en medicin som våra patienter med IBS får - Klomipramin.... Jag har i alla fall läst att denna medicin även eventuellt kan hjälpa mig som har kronisk smärta, det bl a ville jag ta upp med henne, men jag får väl vänta till 3/8!
Nej, nu har jag klagat tillräckligt om min migrän för idag!
Du får gärna skriva om berätta om du mår bättre, mintchocolate!
Hoppas att du hade en trevlig midsommar! Där jag var så spöregnade det hela dagen, inte så kul väder, men det var trevligt sällskap i alla fall!
Kram!