Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Omeprazol arrow

Jag har exaakt samma problem som du. Äter just nu Omeprazol varje kväll och det fungerar sådär....Är inte symptomfri men det hjälper iaf.

♥ L-01 ♥ S-03 ♥ M-07 ♥
  • Stargirl
    mintchocolate skrev 2007-07-06 13:10:09 följande:
    Vad bra att det hjälper lite i alla fall.Har du gått på någon utredning? gastroskopi?
    Vägrar gastroskopi *huuua* har genomgått magsäcks röntgen och ultralju av gallan bara för att utesluta annat. Men mår illa precis som du på nätterna och kvällarna. Men Omeprazolen lindrar och gör det bättre är dock inte symptomfri.
    ♥ L-01 ♥ S-03 ♥ M-07 ♥
  • Stargirl
    mintchocolate skrev 2007-07-06 18:01:17 följande:
    Jag vet, jag vägrar egentligen också, men snart kanske jag måste Kan man göra magsäcksröntgen och ultraljud istället för gastroskopi?Hur gör man en magsäcksröntgen förresten?Har du inga tabletter mot illamåendet?
    Man sväljer en hemsk kotrastvätska och sedan röntgas magen då man ligger på en brits som styrs av en maskin *huuua*
    Näe har inget mot illamåendet. Primperan får mig att må himla konstigt och lergigan blir jag trött av. Finns det ngt annat?
    ♥ L-01 ♥ S-03 ♥ M-07 ♥
  • Stargirl
    mintchocolate skrev 2007-07-11 11:19:34 följande:
    Vad är det för en vätska? Är den äcklig alltså? Elelr känsn den konstigt i magen sedan? Usch... Bra attd u gjort det i alla fall! Vet inte om det finns nmågot annat, men jag har soms agt Primperan. Hur blir du av den? Kör det i magen?
    Den är äcklig och man blir lixom uppsvälld i magen. Det är meningen för att röntgen apparaten ska se ordentligt. Sen så ska man inte rapa vilket är typ omöjligt men efteråt var det ingen fara.
    ♥ L-01 ♥ S-03 ♥ M-07 ♥
Svar på tråden Omeprazol arrow