Hej sistersledge!
Oj, du behöver verkligen inte be om ursäkt för att du inte svarat på länge, (även om jag inte tycker att det dröjde) jag är bara supertacksam över att du svarar mig överhuvudtaget!
Hittade du något skoj på shoppingrundan?
Usch, stackare att du också fick problem med magen! Har du katarren kvar eller har den försvunnit helt nu?
Jättejobbigt med ångestattacker ju!
Jaså, du jobbar till och med på en mag- och tarmavdelning, vad bra! För mig alltså, som får råd av dig
Jo, jag vet,d et blir absolut värre om ajg inte äter, så alltid när jag är sjuk, försöker jag ändå tvinga i mig mat, hur svårt det än är.
Ibland får jag knappt ner en sked fil, men denna gång var det inte lika hemskt. Fick ändå i mig fil, buljong, majsvälling och faktiskt, Proviva. Har hört att det ska vara bra, så det har jag minsann köpt. Skönt att du tipsade omd et också, då känns det verkligen rätt att dricka det.
Jag gillar ju inte saft, så jag är inte så jätteförtjust i Proviva, men vad gör det om man är sjuk. Det är nästan så det blir gott när jag är sjuk, för att jag vet att det är bra. Dessutom hade d ekommit med en ny smak, vattenmelon och tranär. Den var helt okej faktiskt. Syrlig i smaken.
Sedan, när pojkvännen kom hem, fick jag faktiskt i mig kokt kyckling och makaroner. Så nu är aptitetn tillbaka igen.
Men, fy vad irriterad jag blir när jag hör om läkaren som du råkat ut för! Jag tycker det är jätteviktigt att en läkare visar empati, det är en del av yrket. kan man inte göra det, tycker jag att man ska söka ett annat yrke, eller ännu bättre, skärpa till sig.
Jag försökte byta läkare, men de tjatar bara om att det inte går, för de går efter personnumret. Nu är jag visserligen äntligen nöjd med min, men innan. Han som är verksamhetschef har jag faktiskt haft som läkare och han var inte heller speciellt förstående. Han blev verksamhetschef efter det att jag haft honom, så han hade inte tid att ha så många patienter längre. Tror du jag gillar den Vårdcentralen?
Min snälla vän har ringt och pratat med sin mamma som skulle prata med sin man. Hon skulle be honom ringa mig nästa vecka. Gör han inte det så blir jag inte sur eller stött, det är bara en bonus om han ringer. Väldigt snällt!
Ska faktiskt ta kontakt med en privatläkare på annat sätt annars, för så här orkar jag inte ha det.
Det är nog som du säger, att privatläkare är mer rädda för sina patienter. Då känns det ju mer tryggt att gå dit.
gastroskopi är mins törsta skräck! Kan knappt svälja ner en liten tablett, så en slang känns helt omöjlig.
Läkaren på VC pratade om något utandningsprov, men hon kunde inte göra det då jag tagit medicin.
Ja, jag hoppas nästan att det var oron och nervositeten som gjorde mig sämre, men det var det att jag kände mig yr i natt också.
Jag har absolut känt mig bättre andra dagar! Idag har det varit fram och tilbaka, men oftast blivit bättre när jag ätit. Jag har fått illamåendeattacker under dagen och fått lägga mig en stund eller äta.
Har i alla fall vågat ta två tabletter idag, får se hur det går.
Måste bara tacka ännu en gång, från både mig och pojkvännen, för din otroliga hjälpsamhet!
läste upp lite av ditt inlägg och han blev glad för min skull att det finns så snälla människor på nätet som vill hjälpa lilla mig
Ha en jättebra helg!
Kram!