• Amandamamman

Sätta in takpanel

Vi ska rusta huset vi köpt och har en liten fundering. På vilken ledd sätter man takpanelen. Jag har för mig att man ska utgå ifrån hur ljuset strålar in i huset och sätta panelen på sammaledd.
    Om man ska utgå från det så kommer det se konstigt ut i vissa rum som är långsmala och fönsteret sitter på ena kortsidan. Då skulle jag hellre vilja ha panelen från kortsida till kortsida.

Hoppas ni fattar mitt dilemma som kanske är beskrivet lite knasigt men jag kan inte förklara bättre

Nån som vet hur man ska göra?

• Svar på tråden Sätta in takpanel
  • Ylwis

spelar nog ingen  roll,vi satte på längden  så att det ska kännas som om rummet är längre. sätter man  på bredden  blir den som bredare om du förstår vad jag surrar om.

Mamma till Alvyn 051015
  • biltokig1

hur ligger golven??? vi har iallafall tak och golv i samma riktning... har på bredden om man räknar utifrån fönstren...

Monz 061127 Mammas lilla prins!!!
  • pr32

Vi har satt det i rutsystem och på diagonalen. (finns bilder i Projektrummet och Vardagsrummet).
    Annars följer man golvets rikting, alltså om du har trägolv eller annat som har längder.
    En annan regel att man lägger golvet så det går rakt framåt då du står i dörren in i rummet.

~¨~¨~om musik är kärlek, så spela!~¨~¨~
  • Amandamamman

Grejen är att vi även ska lägga in golv. Att utgå från dörren låter vettigt men får en känsla av att det kommer se knasigt ut i ett utav rumme som är långsmalt och där man kommer in på kortsidan.

Svar på tråden Sätta in takpanel