• Bonanza

Är namnet Lilly wt?

Eftersom jag är en osäker medelklasstjej som överanalyserar allt och som är superrädd för att göra fel (se denna tråd för ytterligare förklaring, kanske 10 sidor bakåt) var jag ju bara tvungen att göra en omröstning om namnet Lilly. Och nej, tråden är inte till för diskussioner om ifall det är hemskt att kalla namn för wt (eller OOU, se ovan nämnda tråd) utan jag vill veta vad ni tycker helt enkelt.

(wt = white trash, omedveten ointresserad underklass)

Ta det här med glimten i ögat nu, jag väljer de namn jag vill oavsett vad folk tycker. (Eller, gör jag det?)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är namnet Lilly wt?
  • Nazeeya

Nej, det är jättefint!
    Det påminner mig om en underbar tant som bor på äldreboende där jag jobbar!

• Maverich

Nej, det tycker jag inte. Min farmor heter det i andranamn och jag tycker att det är ett jättefint namn. Inget jag skulle koppla till wt.

• Odessa

Nej, det tycker jag inte. Jättefint namn!

• DenÖdmjukaHögtÄlskadeGmoll

Annat, kanske FL Wt? FL Begreppet Wt finns inte här där jag bor och ingen skulle här anse det vara WT, amerikaniserat och modernt eller rockabilly kanske. Föredrar själv namnet Lilja namngav en av mina favorit simmar det det.

Våga Vägra Vara Viktig
  • hidden angel

jag har varit barnvakt till en lilly.. kanske därför jag ser det som vilket namn som helst.. Däremot vet jag att många reagerade när jag sa att hon hette lilly

• lilaki

Min farmor hade en väninna vid namn Lilly. En bedårande liten snofsig tant som hade en liten boutique (Lillys shop) där mamma brukade handla. För mig andas namnet Lilly just det. Lite flärdigt, svag blomdoft och spännande kläder. Jag fick följa med när mamma skulle köpa något fint och satt helt andäktigt och tittade på.

Helt klart ett namn jag själv skulle kunna välja. Kanske med ett liiitet aber på grund av den raskt stigande populariteten.

• BrideOf Rocky

Nej det är ett fint tantnamn, precis som Astrid och Svea.

• zazla

Näe men å andra sidan så tycker inte jag att några namn är WT

• Lillan7704
    zazla skrev 2007-05-18 13:34:59 följande:
    Näe men å andra sidan så tycker inte jag att några namn är WT
    Inte jag heller!
Svar på tråden Är namnet Lilly wt?