• Bonanza

Är namnet Lilly wt?

Eftersom jag är en osäker medelklasstjej som överanalyserar allt och som är superrädd för att göra fel (se denna tråd för ytterligare förklaring, kanske 10 sidor bakåt) var jag ju bara tvungen att göra en omröstning om namnet Lilly. Och nej, tråden är inte till för diskussioner om ifall det är hemskt att kalla namn för wt (eller OOU, se ovan nämnda tråd) utan jag vill veta vad ni tycker helt enkelt.

(wt = white trash, omedveten ointresserad underklass)

Ta det här med glimten i ögat nu, jag väljer de namn jag vill oavsett vad folk tycker. (Eller, gör jag det?)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är namnet Lilly wt?
  • Silverstream

Tänker på en jättesöt tant på 94 bast så Nej!

• CeeJay

Nej det är inte WT för mig.

Min yngsta dotter har Lilly som mellannamn efter sin gammelfarmor (iofs skulle vi döpt henne till det oavsett om majoriteten på FL tyckt det var WT ) Jag gillar namnet!

• PD77

Som svar på inlägg 19 alltså.
    Och som svar på TS så: Nej, tycker inte det är WT, tänker, som många andra, på en gammal dam när jag hör det. Men stavningen måste vara Lilly, inte Lily eller Lili.

• Bijouu

lili hette hon ju, finskt påbro tror jag. Lilly är lite för gulligt för min smak men efter som jag både är vit och fattig och ingen unge i min närhet heter så så borde det alltså inte vara ett WT-namn.

• PD77
    Bijouu skrev 2007-05-18 18:26:24 följande:
    lili hette hon ju, finskt påbro tror jag. Lilly är lite för gulligt för min smak men efter som jag både är vit och fattig och ingen unge i min närhet heter så så borde det alltså inte vara ett WT-namn.
    Skön självironi!
  • KickStart

Lilly är inte ett wt namn
    Det används flitigt inom den brittiska adeln.

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • Dino78

Nej, men jag tycker inga namn är WT. peroner kan jag tänka "wt" om men namn...nej.

DIF i själ och hjärta
  • Amatea

Håller med Dino78; vägrar uttala mig om namn och WT-begreppet; så himla fånigt!

Vet bara en Lily och hon är dotter i en familj som äger hus för 10 miljoner för övrigt...

• Stoffe76

Jag tycker att Lilly är jättefint. Hade det som förslag när vi fick dottern. Skulle kanske kunna tänka mig det om vi får en till, men jag har också börjat fundera på om det är "wt". Nästan lika nervös som Bonanza.

• IHateYourFace

Jag röstade på "annat".
    Lilly kommer troligen bli ett trendnamn inom kort. Svenssons kommer välja namnet efter nån avliden kärringen i släkten som de tyckte såå mkt om (säger de. De vill ju inte avslöja hur trendkänsliga de eg är). WTt kommer läsa de i eftertexten av sin favoritserie på tv (de är ju där vi hämtar vår inspiration, böcker kan vi inte läsa).

Därför tycker ja inte att de är ett typskt WT namn men ja får dom vibbarna.

• Mam Sam

Lilly är jätte fiiiint.Hon är ju min lilla docka!

• alvaereva

Om vi får en dotter så ska hon heta Lilly efter mormor.
    Min mamma har fått fem flickbarnbarn och ingen av dom har fått heta Lilly..
    Nu är det absolut sista barnbarnet på väg och därför blir det en Lilly om det blir en tjej. Varesej det är extrempopulärt eller om folk tycker det är fult så ska hon heta så.

• Auroratiger

Lilly är inte wt. Det är ett mormorsnamn!
    IHateYourFace har nog rätt i att det är på väg att bli ett trendnamn...

Svar på tråden Är namnet Lilly wt?