• Mia83

GA.MA plattång?

Jag ska köpa en ny plattång tänkte jag.
    Sitter och tittar på GA.MA's senaste (?) variant, CP3 Ceramic Nano Tourmaline.
    Vet att just det märket brukar rekommenderas och att många frisörer använder just dem.
    Frågan är om man "måste" ha den som kostar 950kr, eller om det räcker med en lite billigare?
    Har otroligt tjock hår så jag behöver en som blir varm jättefort, samt håller värmen bra, annars tar det timmar att platta mitt hår. (Som med den jag har nu )

Någon som har just GA.MA som har några tankar?

• Svar på tråden GA.MA plattång?
  • malincha

Jag har en ga.ma men den kostade inte 995. Utan kanske 500-600 kr. Jag är har långt tjockt hår och han använt den nästan dagligen i typ 2 år och är superdupernöjd.

• Mia83

Hur snabbt uppnår den arbetstemperatur, och vilken temperatur håller den?
    Vet du vad modellen heter?

• Lacken

Jag har en: CP1 ceramic-ion. Superbra! Den blir varm på ett par sekunder och det går snabbt att platta. 200 grader.
    De använder den hos min frisör och de är väldigt nöjda, har passat alla hår och inte gått sönder.
    Köpte den för 595:- men tror den ligger på ca. 800-900:-

• malincha

Det tar 30 sek tills den är varm. Vet varken vad modellen heter eller HUR varm den blir...

• Mia83

Tack för era svar!
    Nu har jag iaf beställt den första jag tittade på.
    Är rätt säker på att den blir bra.

• Stiarna

Köpte en GaMa på Åhlens, kostade 5-600 spänn ung. Är jättenöjd med den.

• DennisMamma

KÖP DEN ANDRA..LITE ÄLDRE MODELLEN...BÅDE JAG O MIN SYSTER HAR SKITTJOCKT,TOM LOCKIGT HÅR..DU SKA SE HÅRET EFTER ATT MAN DUCHAT O FÖNAT..USCH...MEN DEN ÄR IALLAFALL SUUUUUUPER!!!DET TAR EN LITEN STUND FÖRSTA GÅNGEN EFTER ATT HÅRET E NYTVÄTTAT,MEN DÄREFTER E DET KANON,IBLAND BEHÖVER JAG INTE PLATTA HÅRET PÅ FLERA DAGAR...DEN KOSTADE 750 O MAN FICK SÅNT SKYDD,IFALL D BLIR JÄTTEVARMT SÅ MAN INTE BRÄNNER SIG...MIN FRISÖR HAR EN SÅDAN HEMMA,DEN E SKITBRA ENLIGT HENNE OXÅ..DEN NYA MODELLEN ÄR ANNORLUNDA PÅ SÅ SÄTT ATT DEN ÄR LITE SKONSAMMARE MOT HÅRET...

Svar på tråden GA.MA plattång?