vuxen adhd/add!!!
Hej på er allihopa!
Har nu efter några dagar lyckats ögna mig igenom alla era inlägg på denna tråden. Är väldigt intressant att läsa om era funderingar.
Jag blev remitterad till en överläkare inom psykiatrin för nån vecka sen. Jag blev skickad dit pga jag haft problem med utbrändhet. Hon ställde massa frågor till mig utifrån två olika formulär. En och en halv timme senare sjukskrev hon mig för ADHD och utbrändhet. Detta kom naturligtvis som en chock för mig som aldrig nånsin funderat i de banorna. Hon tyckte att jag skulle sluta med den antidepressiva medicinen jag åt eftersom den bara gjorde mig sämre. Så nu har jag slutat med den.
Har några funderingar.
1. Låter det rimligt att hon kunde ställa den diagnosen efter att ha pratat med mig i en och en halv timme??
2. Läkaren vill att jag ska börja med concerta,men jag har inte bestämt mig än. Jag förstår inte riktigt det här med concerta. Är det amfetamin i den medicinen? Räknas den till s.k. cs läkemedel?
Jag hoppas ingen tar illa upp ang mina funderingar. Jag har inte så stor kundskap inom detta ämne. Hoppas ngn kan svara på mina funderingar. Jag ältar dessa frågor varje vaken minut nästan.
Kramar till er allihopa!