• wellah

vuxen adhd/add!!!

lägger i favoriter
    /bipolär II + adhd

• wellah

Anonym (IDA): samma här, jag är för smart för att det skulle märkas jag är hyper inombords, det kryper i själen brukar jag säga. Men jag brukar även säga att det är fin gräns mellan intelligens och vansinne Oskyldig för att förklara att man kan vara någorlunda kvick och smart även fast man samtidigt har svåra koncentrationssvårigheter osv som nu adhd/add medför.

Jag provade concerta föresten och effekten var sisådär, när tabletten gick ur vart jag värre än innan så jag fick öka och öka dos men det var som att kroppen bara vande sig. Valde att sluta och ska få köra KBT till hösten... fast vet inte, hade vart skönt med medicin också.... hatar framför allt min OTÅLIGHET/rastlöshet/stress..... ja vad man nu ska kalla det.... jag kan gå gå gå styrketräna och va igång hela dagen men ändå kliar det i själen, ngn som känner igen sig? Jag får som inte utlopp för allt där inombords.

• wellah

carita: jo, eller concerta har då funkat bäst men jag kunde verkligen inte kontrollera läget mellan pillrena tog flera om dagen och antagligen fick jag inte till övergångarna utan effekten hann gå ur och då var allt som pillret tryckt undan kvar och dubblerat... "damp-attack" kallade min sambo det Oskyldig

• wellah

Jenny spindel: för att den bara höll i sig några timmar så jag fick ta 3 tabletter om dagen. Sen hotade min sambo lämna mig om jag inte slutade, han stod inte ut med mina agressiva och utagerande utbrott jag fick "mellan pillrena" fick aldrig höja bara ta fler tabletter utspritt under dagen. Men min huvudsjukdom är bipolär II så antar det är därför läkaren inte vågade öka dosen. Jag har snedtänt på all medicin tidigare. Måste nog få stabiliserande medicin som funkar i första hand för det är mina såna svängningar som är värst... alltså det svart-vita tänkandet antingen mår jag piss eller så är jag manisk och kan inte hantera mina impulser.... Fast jag tycker inte alls vården funkar för mig, kommunikationen är väldans dåligt.... läkarna känns det som har "gett upp" för nu vill dom inte medicinera alls (pga snedtändningarna). nåväl det blir att bråka och kämpa för sin rätt till hösten......

anonym (Ida): med "damp"-attack menade jag inte just damp men som att allt som concertan hållt undan kom med större kraft när pillret gått ut och det va svårt få till det hela. Jag är glad jag provade men gör det inte igen om jag inte har en stabilisator i grunden för jag blev otroligt dålig när det kommer till min andra diagnos (bipolär)

• wellah

anonym(Ida): jo manodepression fast jag har en variant 2, hypomanier, större delen är depressiva perioder men manier ibland.... fast just nu är jag i mixperiod som är mer adhd:igt... svänger hela tiden...

anonym(vissautism): det är säkert det.... jag provade ju bara 3 mån men fick hela tiden ändra tiden alltså pillrena gick ur tidigare och tidigare (säkert för svaga)...

• wellah

en fråga... jag har problem med minnet, verkligehetsuppfattningen,.... minnen känns som svaga drömmar, alltså jag har svårt att relatera till sånt som hänt tex dotterns födelse är ett svagt svagt minne. Någon som har samma? tänkte om det har med min adhd att göra eller med ngt helt annat.....

• wellah
    Anonym (add+anhöri) skrev 2007-07-13 22:04:30 följande:
    Låter för mig som bordeline.
    borderline har dom uteslutit även om mkt stämmer på mig men jag är inte suicidal eller självskadar mig.... (men i övrigt är många kriterier passande) min huvuddiagnos är ju bipolär II... min terapeut sa att "du minns fisst, du har bara nte tillgång till hela ditt minnesregister" vilket borde stämma, men jag är så less att jag inte kan sitta och känna känslor och lycka över roliga saker som hänt i livet, det är bara ett suddigt minne....
  • wellah
    Snowwoman skrev 2007-07-15 19:21:28 följande:
    Tjatar era sambos om att få sex? När ni säger nej blir dom tokiga då och säger att dom ska ha en annan?
    Nej, det låter helt vridet. Gör din sambo så? Vilket arsel sådana fall!
  • wellah
    JennySpindel skrev 2007-07-16 18:31:36 följande:
    Adhd.. då snackar man mycket om hyperaktiviteten.Ni tjejer, är det fler som upplever att om ni har för lite stimulans i vardagen, att ni lätt bir inåtvända och passiva då? Utåt alltså - inuti tänker jag på allt och lite till de perioderna, och skapar rädsla för allt möjligt genom att tänka på allt som KAN gå illa? Typ hyperaktiv bara på insidan, tankarna rusar runt.Usch vad svårt att förklara - hoppas ni fattarNån annan som blir så? Kanske inte har med Adhd:n att göra - vet inte :S
    jag är så..... precis så!
  • wellah
    Anonym (plattbränn) skrev 2007-07-16 20:28:52 följande:
    hur lång tid tog era utredningar?står i kö för utredning själv! Det tar ju en liten evighet att ens få börja utredningen, kan bara tönka mig hur lång utredning d e sedan....
    hmmm.... *tänker* tog ungefär 6 månader.... men då födde jag barn mitt i allt och vi avvaktade sista mötet.... själva testerna tog väl hmmm 2 månader? sen skulle en av mina föräldrar på en 3-timmars intervju hos psykologen osv. det tog också tid att få det att tajma. Gud vad dåligt minne jag har, minns att jag va såååå slut efter varje testdel att jag sov ungefär 20 timmar....
Svar på tråden vuxen adhd/add!!!