• mclucky

schampoo på spädbarn???

Finns det någon/något som säger att man ska ha schampoo på sin bebis?
    behövs det? är det bäst så? vad rekommenderar man? hur gör ni andra?

• Svar på tråden schampoo på spädbarn???
  • LuMa

Vi har klarat oss med vatten och olivolja upp till året med båda barnen.

Välkommen till FL, generaliseringarnas förlovade land!
  • Sencha

Vi väntade tills han var drygt 6 månader, ha jag för mig. Då använde vi Urtekrams barnschampo.

Och nej, det finns absolut inget som säger att man "ska".

• smulan 75

Jag har aldrig använt det till min son o han är nu 7 månader (inte ens babyshampoo)

• Tindrande

jag har inte använt sånt förens efter året nångång, men så har mina kids inte haft så mycket hår heller.
    Jag har då hört att vatten är det allra bästa för de små.

• zukits1

Vi använder inte schampo till sonen än och han fyller 3 snart. Vi har haft schampo en gång på honom och det var när han hade kräks i håret. Hans hår verkar än så länge inte behöva schampo. Skönt att slippa sånt ett tag till

• Crazy Baby

vi har haft schampo till våra döttrar redan från start. De har alltid haft mycket hår och schampo har varit nödvändigt för att få bort kräk ock liknande. Vi har när de var riktigt små använt ACO Barnschampo, doftfri. Sen nu när den älsta är två så använder vi vilket barnschampo som helst.

• stinamaria

Jag började använda schampo när min son var ca 4 månader, Det var bvc som sa att vi kunde göra det då. Men min son hade mycket och tjockt hår redan från början.

• Crazy Baby

Kom på att yngsta dottern tvättade de håret på redan på förlossningen.

• Jejja2

Använder babyschampo till sonen o har gjort så nästan ända från början. Han har mycket hår

• Joje

Jag droppar lite barnolja i vadvattnet till min snart 5 veckors. Duger bra till håret med (har dock inte så mycket hår)!

• Jennsan79

Har använt barnängen barnschampo till båda från början. De har haft ganska mycket hår!

• Googels

Jag började använda babyshampo på min dotter när hon var ca 3 månader, för att få bort olivolja och vaselin som jag använt mot skorv. Använder det dock inte varje gång på henne, och kommer nog sluta igen när skorven är borta.

• mclucky

Tack för svaren... det har blivit lite konflikter i familjen på hur man ska och borde göra... men nu ser jag att alla gör olika!!!
    Vilket är ett gott tecken

• Mandy79

Min son kom ut med världens kalufs så jag tvättar försiktigt med lite milt schampoo. Ett måste kan jag lova!

• ejja81

natusan barnchampoo men får sådana tover så får ta lite av mitt balsam i i bland,
    så som  hon gegarn ner sig med mat snor välling så är det ett måste för att få ut tovorna att ha riktiga grejor,,barnolja funkar inte riktigt=)

• christinaiskottland

Min son har ocksa riktig dammvippa till kalufs och darfor behovs schampo. Anvander ekologisk glycerin baserad nassleschampo mot hans skorv, annars oparfyrmerad (och utan tarar) Avent hud & schampo i hans bad.

• Anne69

Min dotter är 7 månader o vi har tvättat hennes hår två gånger - mer har inte behövts!

• Taffer

Jag har babyshampo till min son, han é 1år. Minns inte hur gammal han var när vi började med d, men d var ett tag sen.

Svar på tråden schampoo på spädbarn???