• Lukka

Innehåller tacos mycket kalorier?

Om man äter tacosköttet i det mjuka brödet samt grönsaker och tacosås, är det för mycket kalorier om man bantar?

• Svar på tråden Innehåller tacos mycket kalorier?
  • Lukka

Tacosåsen vi har innehåller följande: 82% tomater, lök, vinäger, 3 % grön chilipeppar, salt, modifierad stärkelse, vitlök, antioxidationsmedel, örter, kryddor.

Verkar inte så farligt, eller??

• Lukka
    ptoa skrev 2007-05-19 15:15:51 följande:
    kör på!
    Kan man äta den med gott samvete tycker du, eller måste man snåla? Jag älskar ju tacosås
  • Lukka

Jag brukar skippa osten och använder bara: sallad, gurka, tomat, majs, lök och tacosås. Förutom kött och bröd som sagt.

• Lukka
    Skusan skrev 2007-05-19 15:20:13 följande:
    Ät det med gott samvete du! Tacos är jättebra mat ur kcal synpunkt om man inte har på massor med ost o fet creme fraiche. (så gott hihi).Tacosåsen är 5kcal per matskedsmått enligt tappa.se, så det är ingen jättekatastrof .
    Skönt att höra. Jag älskar tacos
  • Lukka

Tacokryddan jag använder innehåller: lök, paprika, laktos, salt (15 %), chilipeppar, mod. stärkelse (potatis), selleriextrakt, vitlök, kakaopulver, oregano, svartpeppar, spiskummin, citronsyra.

Står inget om näringsinnehåll dock, men den innehåller ju inga E-ämnen i alla fall...

• Lukka
    Bling1975 skrev 2007-05-19 23:40:21 följande:
    Håller med de flesta här men vill bara förstärka att det du ska ta väldigt lite av är brödet (största boven) och osten, lite mindre av är köttfärsen, såsen, gräddfilen och majsen, ha istället mycket extra grönsaker.Om du är osäker och vill gå ner i vikt så rekomenderar jag att du använder ett program till en början så du lätt ser vad du kan ändra på. Ofta är boven en annan än vad man tror. Tex viktklubb på aftonbladet eller www.halsovakten.se, i båda lägger man in allt man äter och dricker så räknar den ut kalori innehållet. Öppnade ögonen på en vän till mig som tyckte hon var så duktig som drack juice istället för läsk, nyttigare - ja, mindre kalorier - nej.Lycka till!
    Saken är den att jag bantar med Nupo och där står det att om man ersätter ett par mål med Nupo så kan man t.ex. njuta av middagen med gott samvete sen. Det var det jag gjorde ikväll när jag åt tacos Men tyvärr var jag utsvulten p.g.a för sen middag och åt därför alldeles för mycket. Hela 3 bröd med ca 1-2 matskedar köttfärs på samt grönsaker och sås. Oj oj, får nog ta i med hårdhandskarna imorgon. För övrigt dricker jag bara vatten sedan jag började banta.. Det där med juisen visste jag. Man kan lätt lura sig på vissa saker..
Svar på tråden Innehåller tacos mycket kalorier?