• Jessica23

Jag hatar min svärmor!!!!!!!!

I lördags hade jag maginfluensa för andra gången på tre veckor vilket är jättejobbigt när man har en baby i mágen och en 2 åring som vill leka.
    Låg iallfall på soffan med min Jackie oc´h tittade på mumintrollen.
    Mådde jättedåligt och så fort jag satt mig upp så mådde jag fruktansvärt illa. Min svärmor hade ringt tidigare och min man hade sagt att jag låg i maginfluensa.
    Trots det så kommer hon när jag ligger på soffan, huset är uppoch nervänt för mannen är i källaren och jobbar och jag orkar inte krypa runt på allafyra och städa.
    Hon låsas inte märka att vi sitter i soffan går in i köket och lämnar 2 påsar bullar och klagar på hur stökigt det är.
    På kvällen ringer hon och gråter för hon tycker inte vi kan ha det så stökigt, hon tyckte att jag kunde ha diskat och plockat upp grejer från golvet trots att jag var sjuk.
    Jag hatar henne hon är hekt skruvad i huvudet.
    Tänk nu är jag i v 17 och vi ska försöka dölja graviditeteten i 2 månade till så vi slipper höra hennes elaka ord.
    Det är så jobbigt alltihop, jag älskar ju min baby i magen men när hon är här så får jag hålla in magen och låtsas som det regnar för att hon inte ska bli hysterisk!

• Svar på tråden Jag hatar min svärmor!!!!!!!!
  • Mumu

Stackars Jessica! Kanske dags att du säger ifrån ordentligt till henne. Jag menar, om hon bara går rätt in i er bostad och klagar över såna simpla saker som städning... Det går faktiskt att vänligt men bestämt undanbeda sig kommentarer av den där typen.

Jag hoppas din man ser hur hon beter sig och inte bagatelliserar hennes beteende, som vissa män tyvärr gör när det gäller deras älskade mammor... Han borde kunna stå bakom dig och säga ifrån till henne.

Själv bor jag granne med mina svärföräldrar och måste säga att det fungerar utmärkt. Vi har sagt till att vi helst vill att de ska knacka eller ringa på innan de kommer in, och det har de respekterat. Vi har oftast låst dessutom...

• Krulltott

Jag lider med dig!
    Min svärmor är inte så värst snäll hon heller!
    Hon ansåg att vi inte skulle skaffa barn för att HON var för ung för att bli farmor. Hon terrorisera mig i slutet av graviditeten o frågade om inte vi skulle åka till bb än...hon är helt störd i huvet!
    Jag vet hur det känns att ha nån "sån" i närheten!!!

• Jessica23

Hon hade knackat på dörren men antingen hörde hon inte mig när jag hojade från soffan då jag inte orkade gå upp.
    Hon fortsatte att ropa hallå när hon kom in och jag sa att vi satt här.
    Min man tycker vi bara ska skita i henne för han har bråkat med henne förr. när vi skulle ha Jackie så hördes hon inte av på 2 månader och det var så skönt!! När hon var berkäknad att komma ut så valda svärmor att resa utomlands och så snart hon kunde så tjatade hon på min man att vi ska väll ändå inte skaffa fler ungar nu!
    Denna gången kommer jag inte acceptera att vara pestsmittad i hennes ögon så jag ska inte träffa henne så länge hon baktalar mig och barnet i magen, jag har inga behob´v av att umgås med henne.

• Soya

Och jag håller med Isolde! Folk ska inte kunna klampa in hur som helst - oavsett om de hör till "familjen" eller inte...

• Annla

jag lider med dej!! min svärmor är också en idiot..

• Jossan

jag har oxå en hemsk svärmor.. hon gnäller om det är ens lite ostädat här men under tiden hon gnäller brukar hon iof städa...
    vilket inte uppskattas av mig men att säga till funkar inte..
    Hon blev inte precis överlycklig att jag var gravid så jag förstår att ni inte vill berätta för det är ju hemskt när folk blir sura istället för glada..
    bry dig inte vad hon tycker...

kram j

• Fru Stjärna

Min svärmor är så överdrivet snäll och omtänksam att hon går mig på nerverna... Känns fånigt att klaga över, men vi har tillbringat en långhelg tillsammans med mina svärföräldrar. Det är så att hon alltid haft dåligt ställt och ont om pengar, så hon försöker "hjälpa" oss så mycket hon kan. Till exempel hade hon hittat ett babyskydd som hon tyckte att vi kunde köpa. Det var en bekant till henne vars halvåriga dotter inte fick plats längre för att det var för litet. Och det babyskyddet tyckte hon att vi skulle köpa, för de skulle ju sälja det så billigt... Men varför skulle jag vilja köpa ett babyskydd som inte räcker längre än max ett halvår för att det var för litet?! Dessutom hade hon en bekant som skulle sälja en vagn billigt för den var för tung, så hon klarade inte av att köra den för att hon hade foglossning... Jag har också foglossning, varför skulle jag vilja köpa en vagn som någon ratat för att den är för tung?! Kära svärmor tänker bara i pengar... Men jag vill att mitt barn och jag skall ha det tryggt, säkert och bekvämt och då måste faktiskt saker som babyskydd och barnvagn få kosta lite i alla fall... Och vi har det ganska mycket bättre ställt än vad hon har. Dessutom ville hon pracka på mig min mans gamla barnkläder (30 år gamla) som var trasiga och skitiga. Hon gav råd om hur jag skulle tvätta i klorin och sy om kläderna för att de skulle hålla.... Ibland blir det bara för mycket. Jag var tvungen att ta ut min man på promenad, för han kokade invärtes. Han har sagt ifrån hur många gånger som helst, men det hjälper inte. Skall vi behöva visa upp våra bankkonton och säga att vi har råd att köpa nytt (eller bättre begagnat)?!

• Annla

fast min svärmor har aldrig klagat över att det inte är städat och sånt... men hon har kallat mej för en massa fula saker och har försökt att övertala mej om att det är bäst om det tar slut mellan mej och min sambo... hon tyckte att min sambos ex var mycket bättre flickvän än mej... + att hon ljuger och hittar på en massa saker...

kul va?

• Ananas

Nästa gång svärmor kommer så fixa du iordning så dammsugaren & svabben står nära ytterdörren.
    kommer ett klagomål så pekar du bara på grejerna *L*
    Jag gjorde så för mitt ex mamma var precis likadan fast ännu värre efter det slutade hon lägga sig i.
    ger man svärmor lillfingret så rycker hon snart åt sig hela handen..

Lycka till

• aaaa

verkligen, dumpa svärmor.
    hon är inte värd mycket det har hon redan bevisat, ni tjänar inget på att behålla henne.
    min svärfar är likadan som din svärmor och om han inte förändras av att få barnbarn så tänker jag bara ignorera honom,
    du ska inte ta skit från henne nu när du är gravid, det mår du bara dåligt av. dont worry be happy *kramar hårt*

• GalnaMamman

be kärringen dra åt H**VETE!!!

jag skulle aldrig släppa in henne i huset någe mera...

• Sarasnaran

Jadu.. Dilemma.. Jag har själv 2 svärmödrar o jag gillar eg ingen av dom speciellt mycket.
    Men i ditt fall så har det liksom redan gått för långt tycker jag personligen..

Visa vem som bestämmer o vart skåpet ska stå!
    Vi håller på dig!
    KRAM!

• Petronella77

Fattar inte att folk ska bry sig hur man har det ser ut hemma, speciellt inte svärmor, nu har jag världens bästa svärmor, hon skulle aldrig kommentera om det var smutsigt eller så...inte någon av mina föräldrar heller. Men om någon skulle göra det skulle jag bli förbannad..det är JAG och min SAMBO som bestämmer i vårat hem..punkt slut.

Och att en svärmor eller något skulle börja städa hemma hos mig skulle jag aldrig gå med på, i för sig har vi aldrig så stökigt hemma, men ändå. Det finns bra många konstiga människor!!

• Niquilota

Man kan ju bara hoppas att hon blev smittad ...

I övrigt instämmer jag i vad alla andra har sagt!!! Tycker att Ananas idé var genial!

Stå på dig!

Annika

• Themis

Oj, nä det får väl vara måtta på diktatorfasonerna i alla fall?

Jag hade blivit galen om någon (vän, släkt eller fiende) kom på oanmält besök när de vet att man är helsjuk och eländig, de hade blivit utsopade med kvasten!

Min svärmor är också för snäll och ekonomisk á la Fru Stjärnas, men inte riktigt så extrem. Däremot är den senaste incidenten att hon har väckt oss halv sju på morron för att "hjälpa till" fast hennes son redan har intygat när hon erbjudit sig att det absolut inte behövs...

*jag skrattade mest för jag är morgonmänniska men det är INTE han...*

Men man får väl ta dom som dom är om dom inte är alldeles bindgalna, antar jag.

• TzaTze

Skyll på att din gubbe inte har hunnit städa ännu, för han hade nått viktigt att göra i källaren. Säg att du inte tar illa upp ifall hon rotar i dina garderober efter golvmoppen. Blir bara så himla irriterad på sånt där.

• F l i s a n

Om min svärmor skulle bete sig så skulle hon antingen få städa hos oss eller strunta i att komma.. Förstår inte hur hon kan reagera så? Finns det någon småbarnsförälder som har ordning och reda om man kommer på oanmält besök? Framförallt om man är sjuk?!
    Nä, porta damen från erat hem så åker ni till henne om hon inte står ut hos er!

• AnnaClary

Gud vad jag känner igen det du berättar! Har det likadant med min svärmor. Jag och min sambo blev så arga på henne en gång att vi skrek åt henne att hon inte skulle lägga sig i.
    Vi håller på att renovera vårt badrum och har därför saker över hela lägenheten, vilket gör att det blir stökigt. Sedan säger hon att vi inte kan ha det så stökigt när barnet kommer, att det måste vara rent när vi får besök av BVC för annars kan de ringa socialen och socialen kan ta vårat barn ifrån oss.....baraför att det är stökigt! Det fattar vi väl att det ska vara dammsugat och så när BVC kommer. BVC har själv sagt att de inte kollar om det är stökigt hemma hos oss eller inte, för de är där för att titta på barnet och prata med oss. De säger juh själva att de fattar att vi inte hinner och orkar städa när man precis har fått barn och så. Detta sa de när de kom och besökte föräldrargruppen.
    Min svärmor lägger sig även i vad vi köper och så....
    Jag har sagt till henne att jag inte orkar städa och så hela tiden. Har inte mått så bra under min graviditet och försökt jobbat och så även ifall jag har varit dålig. Min sambo har en wihplash skada sedan 3 år tillbaka och han klarar inte att hålla på hela tiden med allt. Visst svärmor kan väl få komma hit och städa om hon vill men jag vill helst göra det själv, och hon ska absolut inte gå och små plocka i våra saker när hon är här på besök utan att säga något till mig eller min sambo att hon vill det för att vara snäll. Det känns inte som det, utan det känns som en pick mot mig att jag inte har städat tills hon kommer.
    Ville oxå skriva av mig lite. Och berätta att jag har det likadant.
    Jag kan säga till dig att jag tycker du ska bli arg inför henne och säga det till henne att hon inte ska lägga sig i. Det funkar faktiskt har jag nu märkt.....hon vågar inte säga något om det. Jag har även sagt om jag vill ha hjälp av henne så ber jag själv om det annars behöver hon inte hålla på sådär.

Hoppas det löser sig!
    *Kram Anna

• Helen72a

usch..... lider med dej.... önskar jag kunde säga något för att få dej o känna dej bättre..... skickar massa kramar i stället...

Svar på tråden Jag hatar min svärmor!!!!!!!!