Inlägg från: södertälje |Visa alla inlägg
  • södertälje

Snigel j¤vlar

Hos oss regnar det just nu,var ute och spanade in mina växter....och vad finner man...äckliga,j.vla sniglar som sitter och mumsar på dyrt inhandlade perenner.
    Ändå har vi inget gräs,bara makadam,grus,plattor och stenar samt att jag hällt ut täckbark runt om plantorna just för att hålla sniglarna borta.
    Det känns som ett evighets jobb det här att utrota dom,snigelfällor och snigelpelpets funkar tyvärr inte heller...dom har smaskat i sig mina ridarsporrar och jag känner mig så uppgiven.

• Svar på tråden Snigel j¤vlar
  • södertälje

Vet inte om det är mördar sniglar,en del är ljusbruna andra mörkbruna samt dessa vidriga gluffsarn vinbergsnäckor

• södertälje

Just det, det är dom där gröna små pelpetsen som dom inte ska känna hunger av och svälter ihjäl istället.

• södertälje

Om jag sätter ut fat med öl ner det regnar försvinner inte ölet då?det blandas väl ut med vatten?

• södertälje

Tror inte att jag får ha Myskankor på tomten,men vi brukar ha fullt med paddor under sommaren och dom käkar ju oxå sniglar,så det är väl bara att vänta på deras ankommst.
    Och att äta sniglar tillhör inte någon favorit...

Svar på tråden Snigel j¤vlar