Hur byta bransch?
Är anonym för att jag har ett vik på G och vill inte att ev. arbetsgivare ska "hitta" mig (om nån skulle bry sig vill säga)
Men hur 17 byter man bransch? Jag har gymnasieutbildning o kortare jobb inom vård & omsorg bakom mig, förutom ett tillfälligt jobb, inte inom vård o omsorg, men liknande... (som personlig assistent)
Jag kanske är gnällig som ändå har chans att få jobb, men jag är trött på vården, vill jobba i butik eller någonstans man tjänar lite mer OB än 30 spänn... Andra halkar in på andra jobb, t.ex. kassajobb, lager, enklare kontorsjobb eller reception (okvalificerade jobb om man benämner dem så) medan jag är "dömd" till vården bara för att jag började med extrajobb där en gång i tiden... Visst, jag har ingen utbildning men jag kan lära mig!
Jag söker och frågar men utan vana ger det inget... De enda som nappar är hemtjänsten.
Ska utbilda mig senare men fram tills dess skulle jag gärna vilja testa någon ny miljö, få lite variation i mitt cv, byta bransch helt enkelt. Grämer mig lite över att jag tackade nej till ett restaurangjobb men tillfället var illa valt. Jag försöker bygga ut mig lite, ni vet - söka jobb som är "ungefär" det jag kan, för att sedan gå längre o längre ut på skalan och hitta nya andra jobb...
Någon som har tips?
Egna idéer jag har är att ta ett sådant där telefonförsäljarjobb då jag får erfarenhet av försäljning/telefon/kontor eller tigga till mig en PRYO på Konsum (gratis arbetskraft för att få kunskap... går det?) Det är bara det att det ser kanske inte så snyggt ut med 2 veckor telefonförsäljarjobb i CV...