Inlägg från: Amye
|
-
-
Nu vet ju inte jag så där men legionärssjukan sägs det ju sen vet jag inte sanningen i detBiba skrev 2007-05-19 17:59:47 följande:Vad händer om man ger barnet välling gjort på varmt kranvatten ? Vilka sjukdomar kan detta ge?
-
E det santLinndan skrev 2007-05-19 22:59:32 följande:(men apropå varmt vatten så pratade jag med sjukvårdsupplysningen här om dagen då min dotter hostade mycket och hest (lät lite som krupp) och ena rådet hon gav va att ge lite ljummet/varmt vatten ur kranen på en tesked..... )
Jag häpnar.-o
-
Ja det gör jag medLinndan skrev 2007-05-19 23:06:48 följande:amye - yes yes, it's very true. men däremot att ta kallt vatten ur kranen och värma i micron, de gör ja.
-
Jo det är häpnands väckande tycker jagJohanna2006 skrev 2007-05-19 23:08:37 följande:Nu rör det sig ju om en liten tesked ljummet vatten så det var väl inte så häpnadsväckande, men det skulle väl ha fungerat att ta en tesked kallt vatten och mikrat men som sagt den lilla mängden vid ett fåtal tillfällen skadar nog ingen människa.
Har ALDRIG hört att man ska göra det....
-
Linndan skrev 2007-05-19 23:11:18 följande:amye - gör ju te till mig själv på de viset
-
Fast varmvatten direkt från kranen är ju super äckligtArlövstösen skrev 2007-05-20 20:13:21 följande:Gnosis och alla andra: hade det varit så farligt med varmvatten hade folk inte fått dricka det... Vitt bröd förresten, det ger cancer... Läste jag för ett tag sen... ska man då skippa det? ska man skippa allt som är skadligt... det finns MASSOR!! Mobiltelefoner, strålning från både det ena och det andra, höga ljud ger tinnitus och man har gjort undersökningar att på dagis är det mer ljud än vad som e OK... tänk på det med.
Föresten så ger ost oxå cancer
-
Allt e ju relativtannki72 skrev 2007-05-20 20:20:12 följande:Har tagit varm vatten direkt från kranen till min äldsta och han är hur frisk som helst.tror inte på att det är SÅ farligt som vissa vill påstå.
-
Var den frågan ställd till mig?
-
Det är spännande att se hur många som inte bryr sig om att man inte ska varmtvatten!
Lite längre bak i tråden så är det t.om en sjukvårdspersonal som tycker att man ska ge barnet varmvatten!
-
Helt sjukt! Jag har följt tråden sen början och det är så skrämmande att se...Johanna2006 skrev 2007-05-21 11:31:50 följande:Plus en som jobbat med barn och föräldrar som har problem där de börjar ifrågasätta föräldrarnas normalbegåvning när de använder varmvatten i kranen till välling/ersättning (tillsammans med andra faktorer förstås). Det är ju en så allmän kunskap att man inte ska använda varmvatten i kranen på grund av kopparhalten. Vi fick lära oss det på hemkunskapen i skolan (fast det visste man ju redan hemifrån).
-
Jaa det får vi verkligen hoppas påJohanna2006 skrev 2007-05-21 11:33:45 följande:Amye: Vi får fortsätta kämpa på, alltid är det några som kommer till insikt!
-
Japp det tror jag dom är...Tyvärrsvart tulpan skrev 2007-05-21 11:46:02 följande:Jag funderar på om folk verkligen är seriösa när dom efter alla dessa faktasidor ändå tänker fortsätta att använda varmvatten från kranen...
-
Du e INTE pantadWimsA skrev 2007-05-21 12:34:36 följande:Jahapp! Oj! Säger jag! JAG visste faktiskt inte!! Gör gröt till mig själv på varmt kranvatten, likaså välling till mina barn, (bara 1 som dricker numer) Ska genast sluta med såklart, men nu vet jag ju att jag är mer eller mindre pantad iaf, det vet väl alla nu med! Så bra. Men jag tackar för infon, och ska händanefter ta kallt vatten och värma!
Men bra att du tar åt dig informationen -
Men det e ju inte så svårt för ett barn att få ner det i lungorna
En kallsup kan ju räcka!
-
Fast det är ju lite skillnad på att bada och ge ersättning tycker jag! Ersättning ger du ju flera gånger per dag! Medans dom inte badar alls lika oftaMoonis skrev 2007-05-21 12:52:07 följande:Men då ska man inte låta dom bada i varmvatten alls ju, eller hur? Tror ingen kommer börja koka badvatten precis.Sen är det inte jätte vanligt här.
-
Man får planerasara1986 skrev 2007-05-21 12:54:34 följande:Kanske inte dum, men lat om man gör det om man vet riskerna. Men man vill ju inte heller stå och koka vattnet, låta det svalna medans man håller ett vrålhungrigt litet barn i famnen som skriker.
Man kan koka vatten ställa det i kylen för att sen micra det eller ta kallt vatten och micra
-
Men då kanske man får säga till sina barn att man inte ska dricka det vattnetMoonis skrev 2007-05-21 12:58:17 följande:Fast det finns många som badar sina barn en gång per dag o dricker dom barnen lika mycket som min son under badet så får dog i sig om inte mer än sonen får.Sen tar jag fortfarande inte hett vatten utan mindre än kroppstempererat.
Inte vet jag alla gör vi olika men mina barn får inte dricka badvattnet! -
Fast jag tycker det är en dålig ursäkt...Du kanske har en make sambo som kan hjälpa dig att koka 2 liter vatten!sara1986 skrev 2007-05-21 13:05:14 följande:Som förstagångsmamma var första tiden katastrof då han nästan aldrig sov och barnet skrek mycket, så nej, det gick helt enkelt inte att planera. Ibland bara hann jag förbereda en flaska.