Ta varmvatten från KRANEN!!!!
man behöver ej koka vattnet. vi har så rent vatten i sverige. däremot ska du ta kallt o sedan värma i micron. ska barnet dricka vatten tar man också från kranen.
man behöver ej koka vattnet. vi har så rent vatten i sverige. däremot ska du ta kallt o sedan värma i micron. ska barnet dricka vatten tar man också från kranen.
Man behöver inte koka upp vattnet, för att vi har bra vatten i sverige. Men dom rekomenderar att ej ta varmt vatten, utan ta kallt o värma i micron. Men jag tror inte att det är hela världen ifall man skulle göra det. Men det kan innehålla bakterier.
slurpan; Nej, men däremot behöver man inte koak upp kallvatten heller.
Amye; Precis. :)
lillvilda. om du tar kallvatten och värmer till lagom tem i micron går utmärkt. Kallvatten från kran behöver ej kokas upp. :)
Moonis. Badvatten när dom plaskar osv får dom alltid i munnen. :) Går inte att hindra. hehe
Moonis. Men det är nog ingen fara. Vissa barn tuggar ju tom på toaborsten. :D
Johanna2006; Men många här inne har vart hysteriska om att man måste koka vattnet. Och det behöver man inte i sverige!
Sen så var det nån som gett barnet varmvatten ifall det va nöd om tex ingen mikro fanns osv. Då uppstod det väl nån slags hysteri. Och när ett barn badar går det inte att undgå att barnet får vatten i munnen! Och därmed, är det samma hysteri där???
arlövtösen: Skämtar du? :) VAdå hemska som använder micron? hehe jag kör också färdig nan, och värmer den i micron.
Det värsta jag hört! :)
yaaniz; Nej, du ska låta vattnet rinna några sek och det ska vara kallt. Sedan värmer du till ok temperatur.