Inlägg från: Yvonne81 |Visa alla inlägg
  • Yvonne81

Ta varmvatten från KRANEN!!!!

När man gör gröt eller välling tänker du på?

Nää det bildas på tok för mycket bakterier till varmvatten så det där har inte jag förstått heller - vid kris OK men det finns ju dem som gör det till vardagen!?

Jag använder enbart varmt vatten här hemma om jag ska skura! Så vi skurar med bakterier ;o)

• Yvonne81

Man sköljer oftast med kallt vatten :o)

Ylwis skrev 2007-05-19 17:22:09 följande:
    det är ingen fara att ta varmt vatten från kranen! vi bor i sverige, har gjort det ett par gånger vid kris och det funkat kanon och sonen har inte blivit sjuka. då skulle ju ingen av oss kunna ta och dricka vattnet ur kranen eller  diska, tä nk du diskar i varmt vatten... där har du en massa bakterier då oxå i sånna fall. ska man koka alla bestick och glas innan man  äter då?
  • Yvonne81

På vårt BVC var de väldigt klara med att ge besked om detta från dag ett - att man får använda kallt vatten och värma men inte varmtvatten från kranen.

För de allra minsta (under 6 månader) skulle man helst koka upp kallt vatten och låta svalna t.om. Så det gjorde jag...

Jag steriliserade varje tutte och flaska efter varje bruk de första 3 månaderna också... Och dammsög varje dag och skurade golven två gånger i veckan - hade inga husdjur och har själv inga allergier osv. Trots det har min son fått både atopiskteksem, pollenallergi och allergiastma.. :(

Men ändå - då har jag mitt på det torra - ja gjorde allt jag kunde för att han skulle vara frisk! Tänk OM det skulle ske nåt så barnen blir sjuka och man vet att man t.ex gett varmvatten från kranen och visste redan om det när man gav dem att det innehåller bakterier som inte är bra för varken barn eller vuxna för den delen.

• Yvonne81

Ja absolut!

Många har det för rent numera så barnen tål inge skit alls! Nu har sonens pappa pollenallergi så det är nog så att han tyvärr ärvt det.

Men vissa saker måste man ju försöka undvika. Min son har alltid fått gegga ner sig i sandlådan, ätit på tok för mycket sand och snö... Men jag förstår precis vad du säger och jag håller helt med!

Nu har jag gett upp städandet - 3 åringar sölar SÅ mycket... he he Städar normalt nu :D

Lenab79 skrev 2007-05-19 18:54:39 följande:
    Har du tänkt på att du kanske till och med var FÖR renlig?? Jag har för mig att barn "bhöver" få i sig lite "smuts" för att få chansen att bygg upp ett försvar...
Svar på tråden Ta varmvatten från KRANEN!!!!