• Moonis

Ta varmvatten från KRANEN!!!!

När sonen va mindre kokade vi alltid vattnet men nu när han är äldre kan vi ta fisljummet vatten o blanda välling. Men då är vattnet mer kallt än varmt.

Får ni panik även när barnen dricker badvattnet För det kan min son göra i mängder

• Moonis
    Hanna1984 skrev 2007-05-19 18:53:50 följande:
    Moonis. Badvatten när dom plaskar osv får dom alltid i munnen. :) Går inte att hindra. hehe
    Precis Men min son riktigt klunkar i sig ibland vilket inte ser så gott ut men smaken är väll olika
  • Moonis
    Hanna1984 skrev 2007-05-19 18:56:59 följande:
    Moonis. Men det är nog ingen fara. Vissa barn tuggar ju tom på toaborsten. :D
    Ja, den har man fått ta ifrån några gånger
  • Moonis
    FarbroBarbro skrev 2007-05-19 19:13:39 följande:
    Hur gott är det med varmvatten då? Skulle Du vilja dricka varmvatten, det smakar ju peck... Fattar inte är inte de läskunniga som blandar så... vi har varit jättenoga med att koka vatten till ersättning, nu när man gör välling tar jag alltid iskallt vatten och kör i micron... Min jobbarkompis pappa fick legionärssjukan i julas pga en vattenslang i pannrummet så, man ska vara noga med sådant. Som tur var överlevde han men det var på håret.
    Sonen verkar gilla det som sagt Men tror man ska vara mer försiktig om man bor i hus med egen vattenförsörjning.
  • Moonis
    fröken Anna skrev 2007-05-19 19:24:55 följande:
    Ni som tar varmvatten från kranen, har ni hört talas om legionärssjukan?
    Ja, men det är inte så vanligt att få det här när det är kommunalt vatten. Då skulle man ju inte ens våga bada barnen för att dom kan få i sig varmt vatten
  • Moonis
    FarbroBarbro skrev 2007-05-19 19:28:03 följande:
    Ungefär som att göra välling och hälla på termos för att ge sedan Min svåger och svägerska gör så och jag biter mig i läppen varje gång jag ser det!
    Fast där kan jag ju hålla med för välling blir fort sur så det kan inte va så bra. Beroende på hur lång tid dom har det i termosen vill säga.
  • Moonis

Då är det inte farligt att dricka varmvattnet allså utan man ska helt enkelt låta bli att andas in det

• Moonis
    Dieselmom skrev 2007-05-19 19:35:03 följande:
    Helt rätt uppfattat. JAg låter bli att andas in det och "lär" min son samma sak
  • Moonis
    Dieselmom skrev 2007-05-19 19:36:05 följande:
    OCH gör man det så tror jag att det kallas "drunkning"
    Just det Så att hålla andan gäller både i djupt vatten o kranvatten
Svar på tråden Ta varmvatten från KRANEN!!!!