Inlägg från: Sing Star |Visa alla inlägg
  • Sing Star

Ta varmvatten från KRANEN!!!!

jingyang skrev 2007-05-19 19:20:32 följande:
    vi tar varmvatten från kranen när vi ger sonen välling/gröt! och han har då LADRIG blivit sjuk utav det. tillåmed min BM har sagt att det är oki att ge honom det så länge han inte visar täcken på dålig mage mm
    Tycker att du ska dubbelkolla den här informationen med din barnmorska nästa gång ni ses, för det kan inte stämma! Ni har inte missuppfattat varandra tror du?
    ღ ♥ ღ JOHANNA i mitt hjärta ღ ♥ ღ
  • Sing Star
    Dieselmom skrev 2007-05-19 20:06:54 följande:
    Jag tar KRANvatten, har aldrig sagt att det är varmvatten dock.
    Vad bra, för det är ju det vi har diskuterat hela kvällen!
  • Sing Star

Moonis: vem anser du vara hysterisk? Det ända vi gör är att använda kallt vatten ur kranen till välling/ersättning/matlagning av den enkla anledningen att vi inte vill utsätta våra barn och oss själva för utfälld koppar från ledningar och eventuell mikrobiologisk kontamination av vattnet.

• Sing Star

Hanna1984: Kan du peka på ett enda inlägg i denna tråd som visar en hysterisk förälder vad gäller att koka kallt vatten eller inte koka? Jag hittar då inget sådant.

• Sing Star

Moonis: Om du känner dig trygg i att använda en liten mängd varmt kranvatten till din matlagning och till dina barns välling/ersättning så kan du väl fortsätta med det.

Det viktiga är ju att informationen gått fram och jag tror att de flesta normala människor kopplat vid det här laget! Flört

• Sing Star

Moonis: Det må så vara att du är normal ändå även om du fortsätter. Vad är normal egentligen? Flört Det jag menade var att de som inte var upplysta tidigare säkerligen har blivit det nu. Du visste ju långt innan denna tråden startades att det kan falla ut koppar ifrån varmvattenledningarna och ändå fortsätter du med det i din matlagning eftersom du ändå får i dig så mycket skit så fort du sticker ut näsan utanför dörren.

• Sing Star
    yaaniz skrev 2007-05-19 21:24:53 följande:
    denna fråga kanske redan kommit upp...men är det farligt att ta varmvatten och sen värma i micron oxå? dödar man inte bakterierna då? min kille sa att det inte kokar då och därför ska man inte ta varmvatten...men det kokar visst i micron ibland??
    Vore intressant att veta var din man fått denna information ifrån? Vatten kokar vid 100 grader celsius oavsett om det är varmt eller kallt från början.
  • Sing Star
    Hanna1984 skrev 2007-05-19 21:32:22 följande:
    Johanna2006; Menade inte hon att vattnet ej kokade i micron?
    Yaaniz kille påstod att man inte skulle ta varmvatten eftersom det vattnet inte kokar i mikron men tydligen skulle kallvatten koka i mikron. Så uppfattade jag det hela...
  • Sing Star

Moonis: det känns som att du är ensam kvar på din sida? Känns det bra och kommer du fortsätta ta ljummet vatten i din matlagning? *håller tummarna för att du ger upp*

• Sing Star
    snillis skrev 2007-05-19 21:42:51 följande:
    Har arbetat på utredningshem för föräldrar med små barn och där föräldrarna använde varmvatten ur kranen för att tillaga välling/ersättning ställde vi oss alltid frågan huruvida föräldrarna var normalbegåvade eller ej - för det vet ju "alla" att man inte gör.(tillsammans med andra parametrar givetvis)
    Hihi, och där kom ordet normal tillbaka! FörvånadSkrattande
Svar på tråden Ta varmvatten från KRANEN!!!!