curry79 skrev 2007-05-21 10:12:41 följande:
Undrar oxå, vi ska åka i juni med vår son som då är 5 månader...HAr varit emkt i london men aldrig med barn och har alltså inte tänkt på det från det perspektivet!Finns Libero-blöjor där? Vore ju skönt att slippa släpa. Finns Nan ersättning (är ju Nestle så det borde väl finnas)?Kommer ha vattenkokare på rummet. Men hur fräscht är det egentligen, kan man koka vatten t gröt i den??Mkt frågor, hoppas det är ok att jag lånade din tråd Annapann!
Låna på du! Det är bra med fler frågor!
Idag köpte vi en Akta Graco city sport som vi tänkte ha med oss på resan. Superlätt vagn och lätt att fälla i hop. Åke kommer att vara sju månader när vi är där, så det känns väldigt tidigt att ha honom framåtvänd, men det finns ju inga lätta vagnar som är vända emot en. Den här kan man i alla fall öppna suffletten (som myggnät) så att man ser ner. Tycker ni att det är dumt att ha honom framåtvänd?
Här kommer lite frågor:
(en konstigt kanske, men jag är orolig) är barn "stöldbegärliga" där? Alltså, snor folk barn? Jag VET att jag är nojig. Men... Jag är det.
Kostar det extra att åka buss med vagn (vad kostar det att åka buss?)
är det nåt speciellt man ska tänka på när man är där i uppförande? Eller är det som i Sverige? Jag läste nånstans att barn inte uppskattas på restaurang, tex.
Ge oss alla tips ni kan komma på!

Jag har resfeber redan nu!