• slma

Någon som bor i Schweiz

har provat flatulex, har aldig provat miniform dock, men jag vet inte, hjälpte? tja, kanske. Tror man maste ha recept, men man kan ju ga till apoteket och ta ut och fa recept i efterhand om man vill. dom pratar ju mycket teer här ocksa, fänkalste lär vara bra mot magproblem, men det var inte mina barn sa sugna pa, men man far det rekomenderat. Annars vet jag inte, massage och liksom bära dom pa mage, du vet lägga bebisen över hela underarmen med huvudet mot handen (i handen)och ga runt med dom och stryka över ryggen. Lite "tryck" mot magen liksom, deras egen vikt mot armen eller axeln. Mina barn, eller framförallt den yngsta nu, hade precis som du beskrev men det gick över efter gansk kort tag. Blir det inte bättre utan värre kanske du far ringa barnläkaren och fraga vad h*n tycker. eller om mutter/vaterberatungen har öppet sa brukar dom känna till en del knep. Hoppas det blir bättre snart.

• slma

la lune, vad skönt att det hjälpte och har blivit bättre, som sagt, man hjälper ju gärna till om man kan. Hoppas det fortsätter sa!

• slma

Jodu mamba, bäst du passar dig, här är alla präktiga värre
    Allvar, när jag fick mitt första barn i slutet av -02 upplevde jag det lite "präktigt" med hemlagad välling, pureer och gröt och jag vet inte allt (som jag inte ägnade mig at och fick daligt smavete, importerar välling för fulla muggar, Semper har sitt andra hem hos oss!). Färdigköpt barnmat fanns i 3 smaker, thats it, det har blivit bättre och finns ett klart större utbud av barnmat idag. Men gröter och sa är väldigt söta tycker jag (kanske en smakportion chokladgröt till din 6 manaders bebis? inte?!), importerade sempers gröter och ungarna dricker välling fran sverige fortfarande, kalla mig fanig, men det funkar för oss. (känner massor av svenskar som fraktar välling... i London kan man visst köpa det pa ikea!)

Kul att det gar framat med packningen, later ju som ni har läget helt under kontroll, gör ni nagot annat än packar och rensar den senaste tiden?! När aker ni nu da? ta med sjöstövlar, det har öSREGNAT i flera dagar 24 timmar om dygnet... sa det kan bara bli bättre!

• slma

spännande! välkommna hit! Som sagt, vi hoppas vattnet lagt sig tils ni kommer, och ja, ta med välling om ungarna är beroende!

rabarberpaj!! GUD VAD GOTT! det vill jag ha NUUU! Maste kika i affären om man kan köpa det... *klurar* annars far jag börja odla själv! Mamma kommer den 21, da far hon ta med sig rabarber om jag inte hittat nagra.

Ha en trevlig dag! och smaska paj at mig ocksa!

• slma

mamba, bra attityd, sa ska det lata! kaj 04, känner igen mig somsagt, precis första puren gick väl an, men sedan mörkade jag att han mest at hipp (dom andra mammorna kokade väl fänkal och grejer hela dagarna...)! Det var ju lätt och smidigt och ungen at! mina hopkok at han inte alltid... jag har stundtals lagat egen mat, mest pga att det helt enkelt inte fanns nagoat annat än hipps "Pasta Bambini"! Fisk var ju dessutom fullt livsfarligt för barn... Nu när 3an kommer har man väl ännu mindre tid att laga hemlagat, men nu finns det ju lite större utbud av burkar ocksa som tur är. och vad vore livet utan välling?! katastrof...

Sa kämpa pa i regnet alla schweizare, snart far jag blasa upp ungarnas gummibatar för att komma till affären!

• slma

Har mindre koll pa svenska kyrkan, men jag tror dom drog i gang denna vecka eller nästa, fraga helena s, hon har koll, hon gar pa fredagar. Trollet, den svenska lekgruppen i Enge, drar igang den 21 kl 9.30. Jag inboxar dig denna termins ansvarigas mailadress.

• slma

skulle tippa att det är en del trafik da dom stänger av en hel del gator och det kommer en massa folk med bil. Kanske blir det lite lugnare nu när det är sa daligt väder. Pa själva zoo är det nog inte mer folk än vanligt, men i stan är det mer folk än vanligt.

Svar på tråden Någon som bor i Schweiz