• Minialp

Någon som bor i Schweiz

Barbafin - hur länge har ni bott där?

• Minialp

Barbafin - du har inga planer på att börja jobba där du oxå?

• Minialp

Känner igen den där väntan! Vi väntade på besked i våras när J var nere i Zurich & jobbade, började ju med 3 månaders provanställning & under den tiden ville man ju ha reda på om han skulle stanna där eller inte. Under 4 månaden visste vi inte mkt, för efter hans 3 första månader så "hade dom glömt" honom & förlängde provansälltningen en månad till. Men nu känns d bra, nu e han fast tills vidare där & har har hittat lgh, nu väntar vi bara på att sakerna ska flyttas ner från Sverige.

• Minialp

När jag varit där & handlat tycker jag d känns som att man går på ICA hemma, d finns ju allt, knäckebröd & skorpor & sånt oxå.. Inte så mycket lösgodis dock, men massor med choklad!

• Minialp

Är det någon av er som bor där som vet hur d e om man överhuvudtaget får jobba inom vården som svensk? Jag håller på att utbilda mig till arbetsterapeut nu & tror inte att jag kommer kunna jobba som d där, men d kanske är så att jag inte ens får??

• Minialp

Jag håller just nu på att utbilda mig till arbetsterapeut. Så än så länge har jag ingen utb...

• Minialp

Där ser man, så arbetsspråket är nu engelska då?
    Måste passa på att fråga då, har ni företagshälsovård? Vet ni om det finns mycket sådant på internationella företag där nere?

Svar på tråden Någon som bor i Schweiz