Någon som bor i Schweiz

gaaah. maken ska ner igen, antigen på fre eller mån
Men nu betalar de hela resan som tur är!!
Ja vi får se hur det går
Maken svettas, han måste ha kostym i sommarhettan Det hade gått bra, vi får se. Vågar inte hoppas något känner jag. Nästa vecka vet vi definitivt.
Är alla filmer dubbade i Schweiz som det är i tyskland? Eller är det textat?
Hallåj!
Min make vill att jag ska fråga er en fråga.
Vad är en normallön i Schweiz på ett ungefär?
Jag förstår så klart att det beror på vad man jobbar med, men de verkar hyscha endel kring detta och han vet inte riktigt vad man ska begära i en förhandling.
Vad bör man tjäna på en månad för att ha ett normalt liv när man är 2 vuxna och 2 barn?
Allt ska ju vara så dyrt (fast maken tycker inte att det känns sååå dyrt ändå mot vad han trodde).
En annan fråga, kan man ha föräldrapenning när man inte bor i Sverige. Har hört att barnbidraget beror på hur länge man är borta, hur är det med föräldrapenning?
Lite konstiga frågor, jag förstår om de inte går att svara på detaljerat men skriv gärna lite hur ni har det
HelenaS
Kul med en som bor i Zurich, och har ett relatvt jämngammalt barn som min!
TACK så hjärtligt för all information! Jag ska ringa till fk i morgon, och maken ska ha ett samtal med han på banken. För i dag ringde han och sa att alla gillar honom, att han får jobbet och att det bara är formaliteter kvar
*gulp* det blir spännnade!
Ska man skriva sig i landet fast man inte planerar att bo där jättelänge. Vi ser det som ett projekt på ett par år och räknar med att komma tebax...
Hujedamej vi har mkt att göra vi. Ska ta reda på alla formaliteter,packa (slänga slänga slänga...), städa ur huset och sen sälja huset. Maken ska förmodligen börja jobba om 1 månad
Vi får se hur det går med allt
vi kommer nog få endel hjälp, de ska prata detaljer i dag.
vi får tex en lägenhet till en början till reducerat pris innan vi hittar något eget på en plats vi trivs på.