• Mamba

Någon som bor i Schweiz

varför har det tagit så lång tid då?Våra grejer måste med på en gång, annars flyttar jag allt personligen

Mamma till Isak & Love
  • Mamba
    kaj04 skrev 2007-08-01 16:33:34 följande:
    Mamba: hmmmm svårt att säga. jag var inne o tittade på lageplan o det är ganska nära A3 - motorvägen riktning Chur. nu vet jag inte hur mycket det hörs därifrån. annars är Wollishofen nära zürichsjön o har både spårvagn, buss o tåg in till zürich. du kan ju alltid kolla in www.zvv.ch eller www.sbb.ch det är sidorna som har tåg o busstider.håller tummarna för lägenheten du visade sist i Enge. min sambo tyckte oxå att det verkar ligga bra, nära zürich o ett trevligt område (mycket banker!!!).

Jag tror inte det blir något med den lägenheten. För henne vi mailade hade semester nu och vi fick ingen annan kontakt att maila till...

hmm, vet inte hur vi ska göra om man ska ligga på eller inte...

Suck, jag tycker det verkar svårt. Har maila massa folk i dag och alla lägenheter som ligger ute nu och har inflyttning i okt eller november får vi inte titta på i början av sept för det finns redan MASSA intressenter...

Mamma till Isak & Love
  • Mamba

i dag kom poståkeriet med en stor pärm från UBS som visade sig vara personalhandbok

Mamma till Isak & Love
  • Mamba

vi struntar nog i att välja något som vi inte tittat på. Blir alldeles för riskabelt...

Mamma till Isak & Love
  • Mamba

haha, nej det förstår jag! Jag hade nog inte tänkt ta nån lägenhet bara så där, utan snarare fråga runt om områden så man vet lite sedan innan...

Altstetten, vad säger ni om det området?

Mamma till Isak & Love
  • Mamba

vi ska som sagt titta runt innan vi bestämmer oss men jag hittade en lägenhet i detta området och undrar hur det området är? Nån som vet?
    Är det lite väl "off" eller vad säger ni?
    Det är bra att veta lite, för vi ska börja  boka lite visningar snart, ja om några veckor så vi har att göra i september

Mamma till Isak & Love
  • Mamba
    kaj04 skrev 2007-08-04 11:09:00 följande:
    mamba: jag har kompisar som bor i altstetten o dom trivs jättebra. är centralt o den lägenheten ni har hittat ligger mitt i altstetten. det finns fina grönområden o lekparker i närheten o spårvagnen går mitt framför huset. vet inte om det är högljutt, är ni känsliga? vissa störs ju inte av en spårvagn som går var 10e minut, medan andra inte kan sova. eftersom du kommer att vara hemma, är det ju viktigt att du klarar av det.

ja, det är inte lätt detta med lägnheter. Vi får se hur det blir när vi kommer ner!

Jag tror jag vill bo relativt centralt men kanske inte precis brevid spårvagnarna, vi får väl se

Hur har ni det där nere? Vi grejar massa hemma nu. Huset ska visas på onsdag. Fick sms från mäklaren som sa att 1108 personer tittat på huset på nätet

Mamma till Isak & Love
  • Mamba

jasså sista? Varför skulle det vara sista? Vi har det fint nu, augusti kommer säkert vara supervarmt

Ja jag läste om den där paraden på nätet, kanske skönt att vi inte är nere ännu då

Mamma till Isak & Love
  • Mamba

ge fänkålste till bebisarna? oj, vad annorlunda

Mamma till Isak & Love
  • Mamba

oh! Vart är det jag ska flytta

I dag hade vi visning på huset, det var skinande rent Det mesta är nu utrensat och nedpackat i lådor och står i förrådet. Det som är kvar ska med ner sen
    Vi har tömt alla trista ställen som vind, förråd och garage, sånt som alltid har alldeles för mkt skit i.

Mamma till Isak & Love
  • Mamba
    slma skrev 2007-08-09 09:55:29 följande:
    Jodu mamba, bäst du passar dig, här är alla präktiga värre Allvar, när jag fick mitt första barn i slutet av -02 upplevde jag det lite "präktigt" med hemlagad välling, pureer och gröt och jag vet inte allt (som jag inte ägnade mig at och fick daligt smavete, importerar välling för fulla muggar, Semper har sitt andra hem hos oss!). Färdigköpt barnmat fanns i 3 smaker, thats it, det har blivit bättre och finns ett klart större utbud av barnmat idag. Men gröter och sa är väldigt söta tycker jag (kanske en smakportion chokladgröt till din 6 manaders bebis? inte?!), importerade sempers gröter och ungarna dricker välling fran sverige fortfarande, kalla mig fanig, men det funkar för oss. (känner massor av svenskar som fraktar välling... i London kan man visst köpa det pa ikea!)Kul att det gar framat med packningen, later ju som ni har läget helt under kontroll, gör ni nagot annat än packar och rensar den senaste tiden?! När aker ni nu da? ta med sjöstövlar, det har öSREGNAT i flera dagar 24 timmar om dygnet... sa det kan bara bli bättre!

Maken kanske ska ta med sig vadarstövlarna Nej men vi har klarat oss i Sverige i sommar utan, så då ska vi nog klara oss där också, Men jag får hoppas att det inte regnar när vi kommer ner för jag tänker inte sitta i en lägenhet/hotell i 1 månad

Jasså, chokladgröt? Det låter det. Vi får nog lasta lastbilen med både välling och gröt låter det som.

Nej du, den sista tiden innan visningen har vi inte gjort så mkt mer än att packa, städa och rensa. Men i går kväll tog vi det lugnt och skönt!!

Nu får vi snart besök och en rabarberpaj står i ugnen!

kram!

Och förresten, biljetterna är bokade nu till den 31:e

Mamma till Isak & Love
  • Mamba

nepp. jag ska ha sandaler när jag kommer. det får helt enkelt sluta regna

Mamma till Isak & Love
  • Mamba

Ja, jag gör mitt bästa

I går valde vi vår första lägenhet som vi bor i första månaden och den låg i Kreis 3 på Werdstrasse.
    Där ska bi bo möblerat första månaden då vi letar lägenhet. De har sagt att det int ekommer vara några problem, de som jobbar på UBS får lätt lägenheter. Så det får vi väl hoppas
    Annars lunkar de tpå här hemma. Husvisningen har varit, inte hört något från mäklaren ännu.En visning till på måndag
    I dag är det 3 veckor kvar tills vi flyger ner, MY GOD

När börjar svenska kyrkans sångträffar? Jag tänkte börja så så fort som möjligt så vi får in en rutin på det för Isaks skull

Mamma till Isak & Love
  • Mamba

Lite stiltje här
    Hoppas allt är bra där nere, har det slutat regna ännu? Vi har fint sommarväder vi

Mamma till Isak & Love
  • Mamba

I dag är det 2 veckor kvar tills flyget går...
    Hjälp, vad jag börjar bli nervös.

2 veckor kvar, sen kommer jag aldrig mer bo i detta huset..känns märklit och sorgligt men det är helt rätt...

I helgen ska vi börja montera ner massa möbler som ska magasineras. Ska inte ha kvar mer än nödvändigt..
    Har kommit i gång med packandet ordentligt nu....Lika bra att vara inne och greja för Isak har åkt på feber också....
    Hoppas allt är bra med er alla!

Mamma till Isak & Love
Svar på tråden Någon som bor i Schweiz