Någon som bor i Schweiz
varför har det tagit så lång tid då?Våra grejer måste med på en gång, annars flyttar jag allt personligen
varför har det tagit så lång tid då?Våra grejer måste med på en gång, annars flyttar jag allt personligen
vad tror ni om den här?
Ser fult ut utanpå helt klart, men det ser bra ut inne.
Hur långt är det från centrum i tid med spårvagn/buss.
Är det ens möjligt att gå ?
svensk flyttfirma eller?
Jag tror inte det blir något med den lägenheten. För henne vi mailade hade semester nu och vi fick ingen annan kontakt att maila till...
hmm, vet inte hur vi ska göra om man ska ligga på eller inte...
Suck, jag tycker det verkar svårt. Har maila massa folk i dag och alla lägenheter som ligger ute nu och har inflyttning i okt eller november får vi inte titta på i början av sept för det finns redan MASSA intressenter...
i dag kom poståkeriet med en stor pärm från UBS som visade sig vara personalhandbok
vi struntar nog i att välja något som vi inte tittat på. Blir alldeles för riskabelt...
haha, nej det förstår jag! Jag hade nog inte tänkt ta nån lägenhet bara så där, utan snarare fråga runt om områden så man vet lite sedan innan...
Altstetten, vad säger ni om det området?
vi ska som sagt titta runt innan vi bestämmer oss men jag hittade en lägenhet i detta området och undrar hur det området är? Nån som vet?
Är det lite väl "off" eller vad säger ni?
Det är bra att veta lite, för vi ska börja boka lite visningar snart, ja om några veckor så vi har att göra i september
nu glömde jag ju att ge er länken:
http://www.homegate.ch/homegate/detail?advertisementid=102532435&level1=Mieten
ja, det är inte lätt detta med lägnheter. Vi får se hur det blir när vi kommer ner!
Jag tror jag vill bo relativt centralt men kanske inte precis brevid spårvagnarna, vi får väl se
Hur har ni det där nere? Vi grejar massa hemma nu. Huset ska visas på onsdag. Fick sms från mäklaren som sa att 1108 personer tittat på huset på nätet
jasså sista? Varför skulle det vara sista? Vi har det fint nu, augusti kommer säkert vara supervarmt
Ja jag läste om den där paraden på nätet, kanske skönt att vi inte är nere ännu då
ge fänkålste till bebisarna? oj, vad annorlunda
oh! Vart är det jag ska flytta
I dag hade vi visning på huset, det var skinande rent Det mesta är nu utrensat och nedpackat i lådor och står i förrådet. Det som är kvar ska med ner sen
Vi har tömt alla trista ställen som vind, förråd och garage, sånt som alltid har alldeles för mkt skit i.
Maken kanske ska ta med sig vadarstövlarna Nej men vi har klarat oss i Sverige i sommar utan, så då ska vi nog klara oss där också, Men jag får hoppas att det inte regnar när vi kommer ner för jag tänker inte sitta i en lägenhet/hotell i 1 månad
Jasså, chokladgröt? Det låter det. Vi får nog lasta lastbilen med både välling och gröt låter det som.
Nej du, den sista tiden innan visningen har vi inte gjort så mkt mer än att packa, städa och rensa. Men i går kväll tog vi det lugnt och skönt!!
Nu får vi snart besök och en rabarberpaj står i ugnen!
kram!
Och förresten, biljetterna är bokade nu till den 31:e
nepp. jag ska ha sandaler när jag kommer. det får helt enkelt sluta regna
Ja, jag gör mitt bästa
I går valde vi vår första lägenhet som vi bor i första månaden och den låg i Kreis 3 på Werdstrasse.
Där ska bi bo möblerat första månaden då vi letar lägenhet. De har sagt att det int ekommer vara några problem, de som jobbar på UBS får lätt lägenheter. Så det får vi väl hoppas
Annars lunkar de tpå här hemma. Husvisningen har varit, inte hört något från mäklaren ännu.En visning till på måndag
I dag är det 3 veckor kvar tills vi flyger ner, MY GOD
När börjar svenska kyrkans sångträffar? Jag tänkte börja så så fort som möjligt så vi får in en rutin på det för Isaks skull
Lite stiltje här
Hoppas allt är bra där nere, har det slutat regna ännu? Vi har fint sommarväder vi
I dag är det 2 veckor kvar tills flyget går...
Hjälp, vad jag börjar bli nervös.
2 veckor kvar, sen kommer jag aldrig mer bo i detta huset..känns märklit och sorgligt men det är helt rätt...
I helgen ska vi börja montera ner massa möbler som ska magasineras. Ska inte ha kvar mer än nödvändigt..
Har kommit i gång med packandet ordentligt nu....Lika bra att vara inne och greja för Isak har åkt på feber också....
Hoppas allt är bra med er alla!