• smultronpuss

*Hallåååå alla på Värmdö med omnejd!!! Mammor

Hallåååå alla på Värmdö med omnejd!!!
    Mammor & Pappor blivande eller varande!
    (tja mostrar, farfädrar, mormödrar mm är givetvis också välkomna )

Vore härligt med en tråd där vi kunde träffas & snacka allt från dagisplats (brist) till fritidsintressen och fika både i cyberrymden och evIRL. .

·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)¸.·*).·´`·»
    «·´¨*·.¸. *Välkomna*.¸¸.·*¨`·»
    ·´`·.(¸.·´(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»·´`·.

• Svar på tråden *Hallåååå alla på Värmdö med omnejd!!! Mammor
  • Tessan77

Hejsan alla värmdöbor!! Kul med en Värmdötråd

Vart bor ni andra? Själv bor jag i Hemmesta tillsammans med man, hund och vår dotter som är 4 1/2 mån.

//tessan

• Tjockepoffa

Hejsan!
    Här har ni mig. Bor nära Värmdö kyrka med man, katt och lilla Julia 7,5 månad.

• Finta

Hej hej!

Här är en till Värmdöbo! Vi bor vid Herrviksnäs och väntar vårt första barn i början på mars (9:e)!

//Finta

• Sabrina

HEJSAN!!

En till på värmdö.. Bor i kopparmora och väntar mitt 3:e barn i oktober... Så de e ett bra tag kvar.. *hihi*

*KRAM*

• smultronpuss

Va mysigt !!!

Va konstigt det blev - det skulle vara en fin "välkommen skylt i presentationen"

Vi flyttar in i April, men jag har tillbringat hela min uppväxt hos min mormor som hade sitt hus på Värmdö. Dagis är rätt svårt har jag hört...
    Så några tips till nyinflyttade?!

*dukar upp en italiensk buffe med dryck*

• smultronpuss

halloooo,

någon som vet något om gymmet i mölnvik?

undrar lite om aktiviteter för små barn (1,5) typ barndans, rytmik eller dyl...
    någon som vet ???

hoppas alla mår bra!!!

kul förresten med välkommstpaketet man får som nyinflyttad (gratis lunch, kaffe, sockar på polarn & pyret mm mmm ) fantastiskt!!!
    *kram*

• Tjockepoffa

Kanske ska ta och "flytta" hit igen så att man får ett sådant paket.

Vi flyttade hit när jag var 5 år.
    Men mamma och pappa hade först huset som sommarställe så jag har alltid varit på Värmdö.

Body Joy i Mölnvik har inga sådana aktiviteter för barn vad jag vet. Skulle vilja börja träna där, men tyvärr så måste man binda upp sig med ett årskort à 5900:- (tror jag att det var). Har inte råd med det även om man kan betala per månad + att jag skulle vilja testa först. Synd!!!

Andra aktiviteter för barn - vad jag kan komma på...
    Kyrkan har sångstund för små barn (jag och Julia brukar gå - alldeles gratis) tisdagar och fredagar på Sjöliden och torsdagar i Gustavsberg.
    Öppna förskolan på Blåsippans förskola i Hemmesta har för barn under ett år på måndagar kl 13 och kl 10 för de över ett år.

• Tessan77

Låter trevligt det där med välkomstpaket, vi får nog ta och flytta hit igen vi med

Tjockepoffa: jag har gått på blåsippans babygrupp ett par gånger, så vi kanske har setts??!!
    Funderar på att börja gå på kyrkans sångstund, är det bra??

Det finns ett gym i Gustavsberg/Munkmora också där de har bättre priser men ingen barnpassning vad jag vet.

//Tessan

• Finta

Jag har varit medlem på BodyJoy under ett år, har nu ett uppehåll pga graviditeten men tanken är att jag ska återuppta träningen efter födseln!
    Jag har varit medlem på många olika gym och måste säga att BodyJoy är ett av det absolut bästa. Jag betalde med autogiro 448 kr/månaden.
    Det är skitbra och tillmötesgående personal, många olika pass, många intressanta föreläsningar osv osv. De gör ofta undersökningar på vilka pass man skulle vilja plocka in och har då även provpass! Jag har inget annat än positivt att säga - ok priset kanske är lite högt men med den uppbackning och personliga service så tror jag att man blir mer peppad att träna!
    Jag fick gå på några provpass innan jag köpte mitt kort och är rätt övertygad om att man fortfarande får det ifall man bara säger till!

• smultronpuss

hallooooo,

sångstund låter trevligt - vi har gått på något likanade på öland.

svår det där med gym, men jag slutar väl på mitt gamla vanliga SATS - där finns barnpassning varje dag. dyrt visserligen, men de har ju helt fantastiska instruktörer. jag är ju ofta i stan - så det funkar förhoppningsvis....
    man är väl vanemänniska - jag började min "träningskariär" där så...

promenera är ju annars en favorit .

*kramar*

Svar på tråden *Hallåååå alla på Värmdö med omnejd!!! Mammor