• Meli o Neo

Skojigaste dubbelnamnet?

Är det bara jag som tycker att vissa dubbelnamn är skitroliga? Om 20-30 år sitter folk och garvar åt vår generations namn, men det bjuder vi på.
    Obs, tråden ligger i sandlådan, syftet är inte att såra nån dom som känner och älskar någon som innehar nåt av dessa namn.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skojigaste dubbelnamnet?
  • Auroratiger

Kjell-Elvis, ja det var riktigt snyggt. Kanske ska lägga fram det som förslag ifall det blir en son...
    Annars har vi Hans-Arne, vad tror ni om det?

• BigAuntie

Arne- Egil hihi...
    Nästan alla var roliga, fast Karl-Bertil är en klassiker.

• Pallas Athena

Hahaha! Värsta namnet jag har hört är en av mina gamla lärare, han hette Jöns-Erik! Vi brukade kalla honom (i smyg) jönsiga Erik! (Usch, vad elak man var i ungdomen, men han var ju verkligen ett original som människa dessutom!)

• sakoline

Har läst det på forumet förut men det var roligt så vill upprepa det; tvillingarna Gert-Uno och Bert-Bruno... Såå härligt!

• Marvelina

Min mamma heter egentligen Gun-Monica. Behöver jag säga att hon är från Norrland..?

Vet också om en Egon-Pelle och en Skatt-Ove. Skatt-Ove jobbade faktiskt just med skatter, men namnet hade han fått som liten för att han var mammas skatt

marvelina - not new and definitely not improved
  • Auroratiger
    Marvelina skrev 2007-05-19 23:52:22 följande:
    Vet också om en Egon-Pelle och en Skatt-Ove. Skatt-Ove jobbade faktiskt just med skatter, men namnet hade han fått som liten för att han var mammas skatt
    Hehe, läste "Skratt-Ove" först!
  • DenÖdmjukaHögtÄlskadeGmoll

Sven-thorkel!

Våga Vägra Vara Viktig
  • Mori

Kjell-Henry är en hitt tycker jag. (Dra in magen så jag kommer förbi...)
    Sven-Inge har jag alltid haft svårt för... Inge heter min kvinnliga släkting....

• DiZZY

Vet en på min systers fars sida som heter
    Tage-Fredrik
    Inte vackert för fem öre.

• roflmao

Min gamla chef heter Tor-Henric......

Svar på tråden Skojigaste dubbelnamnet?