• ikve

Emmaljunga City Cross, rangliga hjul?

Ni som har en Emmaljunga City Cross 07 med punkteringsfria hjul, har ni upplevt att era hjul är rangliga?

Lovisa, du är mitt liv. Älskar dig oändligt mycket!
  • Svar på tråden Emmaljunga City Cross, rangliga hjul?
  • Boo 79

Nej, tycker att de är stabila. Har haft den i 6 månader nu.

• ikve

Okej, två (dom framme) går som vint, verkar rangligt och låter. Måste nog gå dit jag köpte den och höra efter.

• Boo 79

Ja, kolla upp det, kanske bara behöver skruvas åt eller något!

• mickz

Kan vara så att dem inte satt dit hjulen ordentligt. Ta lös dem å sätt tillbaks dem igen.

• ikve

Har kollat lite nogare nu, det är dom svarta kugghjulen som åker utåt så det blir glapp och då går hjulen snett och är rangliga + låter.

• nmamma

Sådär va våran med i början. Jag var inne & frågade i affären & det är bara att limma fast de så att de inte åker ut.
    Anledningen till att Emmaljunga INTE har gjort det är för att man ska kunna få bort delen om den behöver bytas ut.
    Ganska knäppt, men som sagt bara att limma med starkt lim!

• ikve
    nmamma skrev 2007-05-20 19:50:25 följande:
    Sådär va våran med i början. Jag var inne & frågade i affären & det är bara att limma fast de så att de inte åker ut.Anledningen till att Emmaljunga INTE har gjort det är för att man ska kunna få bort delen om den behöver bytas ut.Ganska knäppt, men som sagt bara att limma med starkt lim!
    Okej! Tack för tipset, ska göra det då och hoppas på att den blir bättre!
  • vhw

Vi fick byta våra hjul helt då de sa på babyland att det var en omgång till city crossen som var felkonstruerade. Men det var inga problem, de bytte direkt.

• ikve
    vhw skrev 2007-05-20 20:54:05 följande:
    Vi fick byta våra hjul helt då de sa på babyland att det var en omgång till city crossen som var felkonstruerade. Men det var inga problem, de bytte direkt.
    Okej! Får gå förbi butiken där jag köpte och höra om jag får nya hjul eller om jag ska limma då.
  • lillebror ja

Jag fick rådet att ringa till Emmaljunga direkt av min återförsäljare. Det gjorde jag med en gång och givetvis är det inget fel på vagnen eller hjulen. Jag fick ett paket med superlim att limma på den svarta "plutten" och hjulet så de sitter ihop. Fixat!

• daphniamagna

Vad ska man göra ifall man vill byta däck på den då?

Ska det verkligen vara nödvändigt att behöva limma en vagn som är helt ny?
    Ni borde ju få endel av pengarna tillbaka eftersom det inte är en HEL vagn ni fått, utan en vagn med en stor betydelsefull defekt.
    Superlim är ju inte det bästa i hela världen och om det släpper så lossnar kanske hjulen och då blir det nog inge kul för er bebis, och er!

• vhw

Tycker ändå att ni ska gå och fråga eftersom de bytte ut våra hjul.

• ikve
    vhw skrev 2007-05-21 09:12:06 följande:
    Tycker ändå att ni ska gå och fråga eftersom de bytte ut våra hjul.
    Ja, jag ska göra det. Vagnen ska väl ändå vara komplett och körbar när man betalat flera tusen för den! Man ska inte behöva vara rädd att hjulen trillar av..
Svar på tråden Emmaljunga City Cross, rangliga hjul?