Tips på sås till grillad kyckling
Vi ska bjuda några vänner på mat. Det blir kyckling som vi grillar + ris. Men vad ska vi göra för sås???
Någon som har några tips?
Men det är lite bråttom för gästerna kommer om 2½ timme
Vi ska bjuda några vänner på mat. Det blir kyckling som vi grillar + ris. Men vad ska vi göra för sås???
Någon som har några tips?
Men det är lite bråttom för gästerna kommer om 2½ timme
Vitlöksås, kanske inte till riset men till kycklingen, riset vet jag inte vad man brukar ha!
kall tandoorisås på påse som du blandar med creme fraiche. helt underbar.
annars brukar jag göra en på hackad rödlök creme friache eller gräddfil sambal olek o ketchup. o så kan man hacka i lite äpple i bitar oxå.
currysås går alltid hem oxå. om ni vill ha ngt varmt.
Vitlök... mums!! Men HUR gör jag??
en bra currysås, vill du ha ett bra recept, säg till..
Yoghurt, majskorn, lite majonnäs, vitlök, svartpeppar och salt.
eller:
sweet chili, korianderhack, basilikahack, lite olivolja.
Allt låter ju jättegott... vad ska jag välja
Tack allihopa (FL kan man verkligen lita på när det är kris)
Nu sticker jag till affär'n o handlar...
Heinz och knorr har jätte goda vitlökssåser på flaska. Dom brukar vi ha till kyckling!
Gräddfil å så pressar du ner massa vitlök sen kan du ju ha olika kryddor i och jag brukar ha lite ketchup i också ;) Ibland har jag lök i med men vissa tycker nog att det blir lite för mkt !
:D
blanda sweet chili sås i creme fraich bara och smaka av till bäst styrka. jättegott till grillat kyckling!!
Å nu är man ju spänd på vad du gjorde för sås? blev det gott?
guakamole är gott till kyckling...
mosa avokado, blanda i gräddfil, pressa ner en vitlöksklyfta (om du vill) smaksätt med salt och peppar.
Enkelt och gott
Det blev kidAs tips med Tandoori. Men jag tog nån kryddmix som inte riktigt föll mig i smaken men gästerna tyckte det var gott.
Men jag har skrivit ut allas förslag så att jag kan prova alla!!!
/Anki