• Karpet

Är detta vattkoppor? (bild)

Sedan imorse har min dotter fått 7 prickar. 5 på huvudet och 2 på armen. Hon har inte feber och hon är precis som vanligt. Ser prickarna ut som vattkoppor (bilder i mitt galleri) eller kan det vara någon allergisk reaktion? Hon är bara 6½ månad och jag har förstått att det är väldigt ovanligt att så små barn utvecklar allergier, dock inte omöjligt, men fram tills nu har hon aldrig haft sådana här prickar och hon har inte ätit något som inte brukar göra de senaste dagarna.

• Svar på tråden Är detta vattkoppor? (bild)
  • Jag är den bästa mamman dom har

hmm svårt att se men vattkoppor börjar oftast i hårbotten och behöver inte börja med feber. annars så det lilla man kan se på dom tycker jag ser ut som myggbett

mamma till tre 0212, 0408, 0701
  • lövet2

Det ser mer ut som insektsbett. Är det vattkoppor, så kommer det i morgon att finnas fler ...

• mammas älskling

tycker det ser ut som insektsbett men det kan ju även vara vattkoppor

• tröttmor

jag tror inte det är vattkoppor.

• Mammasknodd

Kan vara vattkopper för de kan vara bara röda fläckar i början, imorgon ser du nog om de är vätskefylda blåsor där också, och sen kommer det nog fler. Inte nödvändigtvis dock.

Albins mamma
  • Karpet

jag tycker också att de ser ut som insektsbett, precis så ser hennes myggbett ut vanligtvis. Fast nu har vi inte haft fönster öööna utan myggnät och varken jag eller min man har fått några bett. Dessutom har hon under dagen fått två prickar under tröjärmen, vilket känns som en aning svårt för en mygga att åstadkomma.

• Karpet

Okej, nu har hon fått tre till prickar sedan jag skrev inlägget och jag har haft uppsikt över henne och sett att inga myggor har kommit i närheten.

• Mammasknodd

Imorgon är det nog vätskefyllda blåsor också...

Albins mamma
  • Aprilbaby

min son hade vattenkoppor när han var 9 månader gammal....prickarna såg ibörjan ut precis så som din dotters prickar gör........min son hade ingen feber alls!

Lycklig & Stolt mamma till Melvin 060429
  • Mammasknodd

Min son hade ingen feber heller under hela sjukdomstiden, han hade inga direkta besvär alls...

Albins mamma
Svar på tråden Är detta vattkoppor? (bild)