• sasanimi

Weleda amningste!!!!

Hej alla ammande mammor

Har köpt Weleda amningste...
    Hur ofta ska man dricka för att det ska ge effekt...???
    Står ju på tyska på förpackningen, å det är jag inte så himlans bra på

• Svar på tråden Weleda amningste!!!!
  • Fru Humla

vad är det bra för undrar jag?

• Ia 70

Köper mitt fr www.minimundus.se  o då ska man dricka 2 koppar, en på fm o en på em. Jag brukar dirkcka 3st för det e så gott o e ju välgörande

• Fru Humla

ojdå...jaha..då var det inget som jag behöver köpa i första taget då*haha* tur jag frågade, tänkte att det var nåt rogivande eller så...*fnissa*

• Fru Humla

sist hade jag mjölk för hela bb ensam så jag tror att jag klarar mig utan då

• Ia 70
    Barbone. tack, hann inte svara Sara, ammade o drack thé, dricker du det. tycker du i så fall att det ökat mjölktillg.
  • sasanimi

Jag har druckit det i 2 dagar nu... det känns som det finns mer mat till lillan i alla fall. Kan vara nässprayen Synticinon som hjälper till oxå att mjölken rinner till lättare...
    Från å ha gett henne ersättning 5-6 ggr om dagen den senaste veckan till 3 ggr

• Jackass no 1

SaraDisa: Vad för nässpray??

♥ My 2007-02-06 och stolt moster till Hugo 2007-05-08 ♥
  • sasanimi

Jeckas - En nässpray bl.a för igångsättning av amning... min mjölk rinner inte till tillräckligt fort tycker min lilla tjej Den gör att mjölken rinner till fortare. Är verkligen kanon!

• Jackass no 1

SaraDisa: Köpes på Apoteket??

• sasanimi

Jeckas - Ja, men det är receptbelagt. Fick recept utskrivet av våran BVC-sköterska.

• mysmamman2

åh det skulle jag testat... min lilla dam har inte heller tålamod......

och nu har minskat :( så vi ger ersättning

Mamma till världens vackraste varelse - Indra född 28 feb -07
  • Mamma och Mor

Ia70: jodå, jag tycker teet hjälper till att hålla uppe mjölkproduktionen. En annan trevlig effekt jag märkte var att dotterns kolikbesvär lindrades av att jag började dricka detta te :)

• Jackass no 1

barbone: Samma effekt hade det på min flickas onda mage .

Svar på tråden Weleda amningste!!!!