• 64ulla

Vi som äter Reductil 4

Startar en ny tråd (nr4) för oss som äter Reductil

I den här tråden möts vi som använder Reductil eller är nyfikna på att göra det för att stötta varandra i kampen mot övervikten.

Reductil är ett viktminskningsläkemedel som skrivs ut av läkare. Vi som följs åt i denna tråden är seriösa och följer det våra läkare sagt. Kolla på www.fass.se för mer info ang Reductil.

ALLA ÄR VÄLKOMNA att hänga med oss R-användare som kämpar för att gå ner i vikt. Vi skriver och uppdaterar en lista varje vecka på hur många kg vi gått ner för att ge varandra mer peppning och stöd, men det är självklart frivilligt.

Här är den gamla tråden nr 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m11836429.html

Här är den gamla tråden nr 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m14725844.html

Här är den gamla tråden nr 3
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m17750957.html

Förstoppning kan en del råka ut för i början och det finns det hjälp mot. Ellihur har ett recept på förstoppningsgröt som finns nedan.

DAG 1 Blandas och låt stå och svälla över natten.
    2½ dl vatten
    2 Katrinplommon
    1 msk russin
    2 msk vetekli
    2 msk linfrö

DAG 2 tillsätt...
    ½dl grahamsmjöl
    1 krm salt

Blandas ihop och kör i mikron i ca 3 min beroende på ugn, rör om efter halva tiden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-20 22:40:59:
    Har fått ett önskemål om att lägga till en länk till en anonym R-tråd: www.familjeliv.se/Forum-4-46/m22003786.html

• Svar på tråden Vi som äter Reductil 4
  • Missix
    Jennyrockar skrev 2007-05-28 11:10:52 följande:
    Någon annan som äter Reductil å sen satt in hormonspiral?!Jag satte in Levonova för ca 3 veckor sen å har blivit såå godissugen, mensvärk mer eller mindre hela tiden å då blir jag riktigt "ätig", får verkligen kämpa.... känns som att hormonspiralen verkar MOT reductilen lixom!Nån annan som känner igen detta?!
    Jag satte in Levonova för 1 vecka sedan. Har ätit R i 1,5 månad. Än har jag inte känt av något. Hoppas inte jag gör det heller...
    Nu har denna raden varit tom alldeles för länge!
  • anneliesb

Min dr har halvt om halvt lovat mej nåt viktnedsättande medel. Måste bara få antideppressiva tabl under kontroll först. Att gå ner i vikt nu funkar inte, min anträngning ger inget som helst resultat. Kan reduktil vara något för mej? VÄger 120kg som det är nu.

• Humlan31

Läkarbesök idag, blodtrycket va jättefint, men jag har väldigt hög vilopuls o har haft det sen jag började med Reductil (ca 110 slag/min i vila..), så Läkaren vill absolut ha ner mig under 100 i vilopuls, så nu ska jag testa 10 mg istället för 15 mg som jag fick börja med. Minskar inte pulsen då så ska jag ta tablettena varannan dag i en vecka o sedan var 3.e dag i ev v, osv.
    Hoppas verkligen pulsen går ner! Vore hemskt att sluta med R nu när jag tycker det fungerar så otroligt bra!
    Men hjärtat e ju en ganska viktig sak att va rädd om så vi får se vad som händer.

Ingen annan av er som har förhöjd puls?

/Humlan

• mammacatta

Jag har aldrig mätt, men jag känner att det tickar på rätt bra. Jag tycker iofs att det är bra, jag riktigt känner hur kalorierna förbrukas!

(har 120/80 i blodtryck, så SÅ farligt är nu inte tickandet - det är bara ibland)

• Drömmar och förhoppningar

Jag har legat på 120/80 de senaste veckorna, första gången hade jag ca 140/70, och nån gång var det nere i 116/65 (DÅ var jag yr), men nu det senaste har det konstant legat på 120/80. Skönt att det inte går upp i allafall.

• mammacatta

En gång under min senaste grav hade jag 140/95 eller så. Då skickade de iväg mig på en glukosbelastning innan jag visste ordet av! *suuuck*
    Det FAST jag sjönk rejält(till 125/85 typ) på 20 minuter och dessutom hade ätit nästan bara socker till frulle.

Gör inte så här:
    Ät en lussebulle, skölj ner med två glas julmust.
    Ät upp sonens gröt, VÄL indränkt i sylt.
    Rusa till bvc - lagom till att 20 minuter senare ta trycket.

• anneliesb

Haft lite problem med trycket, men när de tog en bredare manchett blev det bättre, har kraftiga överarmar.

• Moasmostermia

mitt blodtryck pendlar mellam´n 100/60 och 95/60. ska och kolla imorgon ska bli intressant och se vad de ligger på då.

Svar på tråden Vi som äter Reductil 4