• Mollymajs

    Bords lekar till fest ca 50 pers

    Hej!! Vi ska ha en fest i sommar för ca 50 pers. De kommer vara blandade åldrar och många känner inte varndra och behöver egentligen inte lära känna varandra heller. Utan bara ha trevligt under kvällen. Har fått i uppdrag att fixa nån kul "lek" eller rolig sak alla kan göra någon gång under kvällen. Helst ska man kunna sitta vid sina platser vid bordet. Någon som har nåt tips?

  • Svar på tråden Bords lekar till fest ca 50 pers
  • prinsessan och prinsen

    Här är en JÄTTEROLIG lek för alla som vågar bjuda på sig själva och alla skrattar garanterat!
    Man behöver:
    2 små papperstallrikar med hål i mitten, som är så stora så att öronen får plats i. / deltagare
    2 sockerbitar / deltagare
    2 snapsglas i plast / deltagare
    och en tunn plastpåse som får plats på huvudet(gärna som är gjord för papperskorgar) / deltagare
    För att samla allt kan man lägga allt i påsen och dela ut ett kit till alla.

    Man börjar sjunga denna vers och sätter då på plastpåsen som en hatt på huvudet samtidigt:
    (Melodi: Du borde köpa dig en Tyrolerhatt)
    Nu har vi skaffat oss en löjlig hatt
    bara därför att locka fram ett skratt
    Man skulle kunna tro att vi fått fnatt
    för att få det lite glatt

    Därefter ska man på med pappertallrikarna på öronen.
    (Melodi: Små grodorna)
    Ja gästerna, ja gästerna
    är lustiga att se
    de gästerna, de gästerna
    är lustiga att se
    så gulliga öron av papper hava de
    så gulliga öron av papper hava de

    Nu ska sockerbitarna sitta som framtänder i överkäken:
    (Melodi: Love me tender)
    Love me tänder se på mig
    är jag inte snygg
    kommer jag från rymden säg
    vad tänker du om mig

    "Kläm fast" snapsglasen som ögon:
    (Melodi: Leende guldbruna ögon)
    Stirrande glansiga ögon
    har jag förälskat mig i
    just dina glansiga ögon
    med djup som man drunknar däri

    Jag kan lova att det kommer att flyga påsar, tallrikar, sockerbitar och snapsglas innan sången är slut! Var beredd med videokameran! Ett plus är att även barnen kan vara med och leka detta! Lycka till!

  • Sarabi

    Puffar på! Är alltid kul att få tips på lekar eller annat skoj! Inga fler tips?

  • Mochride

    Det finns en rolig musiktävling ni kan göra. Gissa låten, kan tex vara låtar från ett visst årtioende eller låtar från tv-serier/filmer. Ska finnas att ladda ner på internet nåtstans, men jag kommer tyvärr inte på sidan.. annars kan man ju spela in låtar själv också.
    Det lag som har flest rätt är ju självklart det lag som vinner.
    Det finns också nån sån där lek där man har olika ord som ska bilda svenska orter. tror att det fanns på samma sida.

  • Gisney

    En lek som jag har varit med om var att man hade slagit in ett paket i 10 omgångar. Vid varje öppning så stod det nåt t ex att den med störst öronhängen ska nu öppna paket och sen en något med något klädesplagg i rött på sig. Till sist så låg ju nåt i paketet som kanske en trisslott eller nått dylikt.

  • Ammie

    Det där med svenska orter hade vi på en fest en gång.. vi hade en lapp där vi hade översatt svenska orter till engelsa rätt av och så skulle deltagarna klura ut vilka städer det var. tex. Öland - Beer Duck (Öl and) typ :) Sen har vi gjort en liknande med djur.  Det kan tex stå - Mindre vacker dam vilket är då Skata :) Svårt att förklara, ska ha alla på papper "nånstans" :P


    //Manda Panda Höna
  • javalady

    1 tändsticka per person, 1 makaron per person samt 1 ärta per 2 personer.

    Voilá! Du har gjort ett bordsbandyspel!

    Sätt makaronen på ena änden av tändstickan sätt fart på ärtan och spelet är igång.

    Mål kan man lättast göra genom att ha fingrarna i bordet och ihop med tummarna (som ett uppochnervänt U om du förstår vad jag menar.).

    Poppis, enkelt och lätt!

  • javalady

    Lägg hemliga uppdrag till alla under tallrikarna. De får alltså inte visa varandra vad de har!

    förslag på uppdrag:

    * Torka personen till höger om munnen när personen ätit
    * Spela överdrivet full
    * Håll ett tal till värden som innehåller ordet matglädje (edit: du kan välja annat ord)
    * När någon håller tal till värden och nämner ordet matglädje börja sucka och stöna om att personen smörar för världen
    * Släck ljusen på bordet
    * Se till att ljusen alltid brinner
    * Verka helt uttråkad
    * Prata rappakalja till alla som tilltalar dig
    * Låtsas att du är från en annan stad (med tillhörande dialekt)

    osv osv osv. den kan man spåna på friskt! Vissa går ju att dubblera vid flera bord.

    Brukar vara rätt kul!

  • agc
    prinsessan och prinsen skrev 2007-05-20 20:09:02 följande:
    Här är en JÄTTEROLIG lek för alla som vågar bjuda på sig själva och alla skrattar garanterat!
    Man behöver:
    2 små papperstallrikar med hål i mitten, som är så stora så att öronen får plats i. / deltagare
    2 sockerbitar / deltagare
    2 snapsglas i plast / deltagare
    och en tunn plastpåse som får plats på huvudet(gärna som är gjord för papperskorgar) / deltagare
    För att samla allt kan man lägga allt i påsen och dela ut ett kit till alla.

    Man börjar sjunga denna vers och sätter då på plastpåsen som en hatt på huvudet samtidigt:
    (Melodi: Du borde köpa dig en Tyrolerhatt)
    Nu har vi skaffat oss en löjlig hatt
    bara därför att locka fram ett skratt
    Man skulle kunna tro att vi fått fnatt
    för att få det lite glatt

    Därefter ska man på med pappertallrikarna på öronen.
    (Melodi: Små grodorna)
    Ja gästerna, ja gästerna
    är lustiga att se
    de gästerna, de gästerna
    är lustiga att se
    så gulliga öron av papper hava de
    så gulliga öron av papper hava de

    Nu ska sockerbitarna sitta som framtänder i överkäken:
    (Melodi: Love me tender)
    Love me tänder se på mig
    är jag inte snygg
    kommer jag från rymden säg
    vad tänker du om mig

    "Kläm fast" snapsglasen som ögon:
    (Melodi: Leende guldbruna ögon)
    Stirrande glansiga ögon
    har jag förälskat mig i
    just dina glansiga ögon
    med djup som man drunknar däri

    Jag kan lova att det kommer att flyga påsar, tallrikar, sockerbitar och snapsglas innan sången är slut! Var beredd med videokameran! Ett plus är att även barnen kan vara med och leka detta! Lycka till!
Svar på tråden Bords lekar till fest ca 50 pers