• Elsans

Finns det WT (White Trash) i sverige?

But our princess is in another castle
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Finns det WT (White Trash) i sverige?
  • Hoppet och längtan

Då får jag väl säga så här: Finns det WT så finns det negrar.
    Jag anser inte att det finns något av det. Ett fult ord som missbrukas allt som oftast av trångsynta människor med noll medkänsla för andra.
    Min åsikt!

• SweetStarAngel

Ok!
    Fast nog påminner WT i USA och WT i SVerige om varandra..
    Oubildade el. lågutbildade med "ovårdad" stil gällande allt?!

Bonanza skrev 2007-05-20 21:05:19 följande:
    I USA menar man de som är helt utslagna i princip. Som bor i slummen eller husvagn och har 15 barn som heter Billy-Joe. Såna människor finns inte i Sverige. Vi har vår egen wt, utifrån vår kultur och vår samhällsform.
    Jag behöver inga tatueringar, mina barns och min mans namn är ristade i mitt hjärta för evigt
  • SweetStarAngel

Haha, det har du rätt i...eller snarare hans gäster(men det var väl det du menade)

2007 10 07 skrev 2007-05-20 21:05:54 följande:
    jerry springer
    Jag behöver inga tatueringar, mina barns och min mans namn är ristade i mitt hjärta för evigt
  • Bonanza
    SweetStarAngel skrev 2007-05-20 21:08:55 följande:
    Ok!Fast nog påminner WT i USA och WT i SVerige om varandra..Oubildade el. lågutbildade med "ovårdad" stil gällande allt?!
    Jo, viss likhet finns det ju. Men wt i Sverige är ändå inte samma sak som i USA. Dessutom är ju wt ett rätt hemskt begrepp också. Men man förstår vad man pratar om då iaf.
  • Misfits

Hoppet och längtan skrev 2007-05-20 20:39:55 följande:

Nej inte mig veteligen. Ingen jag sett bor i husvagn i slumområden i alla fall, men jag kan ha fel.
    Husvagns trash kallas trailer trash. Det är inte samma

En wt kan bo i lägenhet eller hus
  • Mary Lo

En wt per svensk definition skiljer sig såklart från ursprungs-wt:n, som beskrivits här i tråden. 

Det man på FL tydligen kallar wt idag är något jag kallade för "Conny och Carina" när jag var lite yngre och elakare än jag är idag. 
    Mucósus orificium.
  • Misfits

Mary Lo skrev 2007-05-20 21:14:50 följande:

En wt per svensk definition skiljer sig såklart från ursprungs-wt:n, som beskrivits här i tråden. 

Det man på FL tydligen kallar wt idag är något jag kallade för "Conny och Carina" när jag var lite yngre och elakare än jag är idag. 
    De har stannat kvar i högstadiet mentalt, i håret, stil och utseendemässigt. Bara de att kroppen åldrats.

De är såna som alltid har kompisar som är yngre än de själva och en WT kille har alltid haft tjejer som är 16. När jag var 16 var han tillsammans med mina vänner. Nu är jag 28 han är närmare 40 än 30 och har fortfarande tjejer som är 16...
    DET är en WT kille i min värld
  • April Mamma

Enl många här på Fl så är ju Liam ett Wt-namn och det heter ju våran son så det innebär väl att vi, hans familj är Wt.

• AnnaKlara

Ja helt klart finns det det.

Svar på tråden Finns det WT (White Trash) i sverige?