Inlägg från: TildisVildis |Visa alla inlägg
  • TildisVildis

Aororasamtal i morgon

Under mitt första samtal, under graviditet 2, gick vi helt enkelt igenom den första graviditeten och framförallt förlossningen. Det var bra just för att man ibland inte minns detaljer om man är rädd. Vi fick en bra grund för kommande samtal. Nu vet jag inte var du är i dina funderingar, om det är för att bearbeta tidigare förlossning eller förbereda en ny. Men jag fick stor hjälp av samtalen och vågade föda igen. Hur gammal är din dotter? Du kommer ju troligtvis bli ledsen och må dåligt under åtminstånde delar av samtalet så det är väl inte en toppenlösning att hon är med, och jag tror inte att de har så mycket åsikter. Är det så så är det ju så. Om inte annat så kan man ju börja prata ytligt och planera lite för kommande samtal, besök på förlossningrum mm. Eftersom det är redan imorgon så är det väl inte så stor mening med att ställa in, då är det väl lika bra att gå dit på vinst och förlust?

Hoppas att det blir ett bra samtal i vilket fall!

• TildisVildis

Ta med det du skrivit här imorgon. Din rädsla är att ta på allvar och om du sedan föder vaginalt eller ej - det visar sig. Jag gick igenom också igenom en väldigt långoch utmattande latensfas (mm) och upplevde ett helt annat bemötande andra förlossningen, säkert i alla fall delvis pga samtalen och att mina önskningar och rädslor blev tydligare för personalen. Sedan är ju framförallt latensfasen ofta snabbare andra gången. Ta upp allt det andra också! Vi hade flera av samtalen i en förlossningssal, på slutet i sängen och med lustgasmasken för att få ta tillbaka kontrollen. Du verkar ha funderat massor, både kring händelseförlopp och dina känslor, och kommer nog kunna dra nytta av samtalen.

• TildisVildis

Det lät väl bra! Va´kul att höra att du tog dig iväg och att du kände dig lyssnad på. Det finns ju så många alternativ när man väl får möjlighet att prata med dem. ÄVen för mig så planerade vi edainsättning omedelbart vid inskrivning och vi pratade mycket om planerad igångsättning. Jag började mina samtal redan innan graviditeten. Hör gärna av dig i min inbox om det skulle vara något.

Lycka till både med samtal och med liten i magen!

Svar på tråden Aororasamtal i morgon