• eunyoung

hjälp, snabbt svar ang öroninflammation

oj, jag lider verkligen med dig.
    är det riktigt riktigt jobbigt så kan du ju chansa och bara åka till akuten. dom borde rimligtvis ge dig penicillin om du väl är där.
    du kan ta både Alvedon och Ipren samtidigt för att ge den ytterligare effekt.
    och sitta upp och sova (svårt men det hjälper mot trycket någorlunda)

annars är det nog bara att härda ut till i morgon, tyvärr.

lycka till och krya på dig!

• eunyoung

låter som trumhinnan är på väg att spricka fördelen med det (om det finns någon) är att det i alla fall kommer sluta göra ont om den spricker.

jag hade öroninflammation som blev spruckna trumhinnor på båda öronen för 2 1/2 månad sedan. jobbigt värre och jag lider verkligen med dig.

när jag ringde sjukvårdsrådgivningen så sa dem att om man tar Alvedon och Ipren tillsammans så förstärker dom den smärtlindrande effekten i varandra.

• eunyoung

när mina sprack så märkte jag det med att det började rinna massa äckligt gojs ur örat. och att smärtan försvann. däremot märkte jag faktiskt inte när det sprack, trodde det skulle göra ont för det har jag hört andra säga. men det är nog olika.
    jag blev inte helt döv trots att trumhinnan sprack (som tur är) men däremot kändes det som att jag hade ett väldigt lock för örat.

• eunyoung

det hade dom aldrig gjort för mig heller... förrän nu i våras. jag är också en sån där som har minst en öroninflammation per år.
    fast den här våren har varit extrem

positivt är att det slutar göra ont när trumhinnan spricker för då kan varet i örat rinna ut. nackdelen är att man hör mindre.
    men jag håller med dig. bara man slipper ha ont så kan man stå ut med det mesta.

men ta alvedon och ipren (hjälpte någorlunda för mig) och sen är det nog bara att vänta.

och i värsta fall så åker du in till akuten och sätter dig där och väntar tills dom ger dig pencillin.

• eunyoung

tines: jag fick penicillin trots att trumhinnan hade spruckit. därför att inflammationen i örat fortfarande är kvar trots att trumhinnan går sönder.

ankizen: GRATTIS! kolla på fass.se hur mycket du ska ta.

• eunyoung

jag skulle ta 1 tablett nu och en i morgon bitti. och sen ringa vårdcentralen och höra med dem.
    eller ring sjukvårdsrådgivningen och fråga dem. (fast du får säkert bara nått knäppt svar av dem)

• eunyoung

håller med dig faktiskt. visst är det fånigt att man inte får ställa en egen diagnos trots att man haft sjukdomen hur många gånger som helst.

men jag skulle gissa att du ska ta 1 tablett 2 gånger per dag. brukar ju vara vanligast

hoppas det går över nu så du slipper ha ont.

Svar på tråden hjälp, snabbt svar ang öroninflammation