• mamatobe81

Gotland

tänkte kanske åka till gotland i sommar, har vart där en gång för över 10 år sen, dom där stränderna som e folktomma e ju helt underbara.
    kommer va höggravid och vill såklart ha en lugn liten resa.

nån som vet nåt bra ställe att bo på å saker man kan göra utöver att ligga på stranden?

vill gärna höra erfarenheter om hur ni bott, tält, stuga etc...

• Svar på tråden Gotland
  • Greten

Oj, Gotland är stort (hm) Vad vill du se? Vill ni ut på landet eller vara iVisby? Hur vill ni bo? Vad vill ni göra?

• mamatobe81

jag vet inte riktigt, lite av varje tror jag.
    visby vill man väl se, sen vet jag inte om jag vill bo där. vore kul om amn kunde låna någons husvagn kanske eller bo i nån liten stuga. vi åker väl iaf bil dit så då kan man ju ta sig till olika ställen.
    men jag har väl inte direkt lust att åka å glo på nån fyr el nåt...
    finns d nåt bra ställe att bo på i visby kanske? inte allför dyrt

• Goltlännig

Jag är Gotläning:
    I Visby och runte hela ön kan man hyra privatrum/privatabostäder som hyrs ut på sommaren oftas per vecka från någon 1000-lapp till väldigt många lite beroende hur stor och centralt man vill bo.

Kan kanse vara sjönt att ha en riktig säng att komma till om man är gravid.

sen kan du alltid kolla på www.traffpunktgotland.se där finns både en evenmangskallender och massor av olika tips om vad man kan göra på Gotland blanda med massor av anna information om ön.

Vill du veta mer kan du skriva till mig privat.

• Jennsan79

Vi ska också åka till Gotland i sommar!

Vill gärna också ha lite tips på saker att göra, sevärdheter som man bara MÅSTE se mm.!

• Greten

Ni får helt enkelt kolla runt på nätet....
    Däremot kan jag absolut rekomendera Eksta kustens solnedgång!Där har ni romantik på hög nivå!
    Är det barn med i bilden så är kneippbyn ett måste.
    Blå lagunen bör oxå upplevas!
    Gillar ni krimskrams, så finns det miljoner loppisskyltar längs med vägen, ta en dag med bilen o åk runt o kör in till alla gårdar med loppis.
    Visby innerstad är vacker, liksom fårö o hoburgsgubben.
    www.helagotland.se är lokaltidningen.
    www.gotland.net
    www.gotland.se
    www.guteinfo.se

Svar på tråden Gotland