• grisekno

Ska börja RIDA - vad bör man inhandla???

Hej!

Jag kommer (förhoppningsvis) att börja rida i en nybörjargrupp för vuxna till hösten, en dröm jag haft länge!

Nu undrar jag bara - vad är bra "grundutrustning" att inhandla? Tänkte försöka få det ganska billigt, eftersom jag först ska "pröva på". Tips på bra inköpsställen? (bor i Gbg). Kan man hyra utrustning på ridskolor?

Tacksam för svar!

Ta mig som jag är, jag är ju bara en liten gris...
  • Svar på tråden Ska börja RIDA - vad bör man inhandla???
  • grisekno
    Sofis skrev 2007-05-21 10:41:24 följande:
    Hihi det påminner mig om första ridlektionen jag skulle ta när jag var liten... mamma ville inte köpa dyra grejer till mig innan jag hade provat, så jag kom dit i cykelhjälm och stövlar Guuuud vad jag skämdes!!! Det du kan börja med är väl hjälm och ridstövlar? Så kan du ju köpa till resten eftersom!
    Haha...ja, cykelhjälm o stövlar kommer jag nog inte att ha...
  • grisekno

Hur är det med säkerhetsväst??

• grisekno
    A73H skrev 2007-05-21 10:44:35 följande:
    Tradera/blocket m fl har ridgrejor om du inte känner dig så sugen på att köpa sprillans nytt. Börjes i Tingsryd har en postordersida som är billigare än t ex Hööks. Annars är Ullared oslagbart! Det finns en egen hästprylavdelning där som är superbilligt!!! Lycka till!
    Funderade faktiskt på att ta en tur till Ullared...
  • grisekno
    Mama72 skrev 2007-05-21 10:46:19 följande:
    Du skriver att du bor i Göteborg. Då har du ju inte långt till Gekås i Ullared. Där finns det mycket "hästgrejor". Kanske värt ett besök?
    Har, trots att jag bor så nära, hittills ALDRIG varit där!!! Men, som sagt, hade funderingar på att ta en tur dit...
  • grisekno

Förmodligen Clarebergs ridskola, om de får ihop till en nybörjarkurs...

• grisekno
    bustjejen skrev 2007-05-21 11:07:41 följande:
    Ok Den har jag inte så mycket koll på, tänkte om det var Askim där jag rider.Hoppas de får ihop en kurs.
    Det hoppas jag med! Det är inskrivning för nya elever 10/6, och de bad mig ringa veckan innan, för då skulle de veta bättre!

Jag tycker den ridskolan verkar bra, den är stor, har funnits rätt länge, de verkar trevliga när man pratar med dem...och den ligger rätt nära. (I Kärra på Hisingen) Tar väl kanske en kvart-tjugo minuter för mig att åka dit...
  • grisekno
    ludenben skrev 2007-05-21 11:21:32 följande:
    klareberg är ju en ganska stor ridskola och den har bra rykte vad jag vet... bor tvärs över bron så jag åker förbi där rätt ofta
    Det låter ju bra!
  • grisekno

Tack för alla tips o förslag!

Det här med säkerhetsväst - hur mycket kostar en sådan?

Svar på tråden Ska börja RIDA - vad bör man inhandla???