• guild

vad fattas min dator, vid spel av WOW?

jag har en son som spelar WOW. Nu är det så att det "laggar" när han spelar, och han blir vansinnig på detta. Han måste även ha inställningarna på spelet på "low" för att det inte ska hacka så mycket när han spelar. Nu undrar jag om det är grafikkortet som behövs bytas ut, nåt annat eller behövs det helt enkelt en ny dator??
    han påstår det och jag påstår att det behövs bättre grafikkort.
    Vår dator är ca 4 år gammal.AMD Athlon XP 3000+ 216 GHz 512 MB RAM
    Någon son vet!?

• Svar på tråden vad fattas min dator, vid spel av WOW?
  • guild

maja o felicia
    sonen spelar men inte jag. fråga gärna din man om jag inte fått svar innan:)

W panthera tigris
    var ser jag vad jag har för grafikkort.Har letat...!

när vi köpte datorn på SIBA sa dom att den var jättebra för spel...grrr!

• guild

rebekah
    det du skrivit där...är det det som rekomenderas när man spelar??

• guild

denna datorn kostade 10 000 när vi köpte den...tycker den borde "hållit" längre när vi sa det det är en speldator. De på SIBA sa att det var framtidens dator...som gjord för spel:(

• guild

Skriver ut det du skrivit där och ska kolla vad en sådan dator kostar.
    Det räcker inte med att byta grafikkort då???

• guild

W Panthera tigris skrev 2007-05-21 11:48:46 följande:

ehum 1 man köper aldri en dator på siba on off eller "expert"2 man litar aldrig på försäljare som är bara ute efter points och packar värsta skittet på en till överpris 3 vill man ha en speldator får man manuelt sätta ihop en för det finns väldigt få färdiga packet som är rena spelmaskiner .. det är alltid nått som flaskar färdiga datorer :(
    Usch, då blir jag väl "lurad" nästa gång med...vad gör man när man inget vet?! Har du några råd att ge mig till nästa gång:)
    Jag hade ändå "läst på" för att låtsas veta vad jag pratade om...hmmm. det hjälpte inte tydligen.
  • guild

Maja o Felicia skrev 2007-05-21 11:52:22 följande:

På blocket kan man hitta bra datorer dör spel för inte så mycket pengar...
    trodde chansen att bli lurad var större på blocket...!
  • guild

W Panthera tigris skrev 2007-05-21 11:53:39 följande:

jag kan nästan sätta pengar på att din son är väll medveten om vad som borde sitta i en skaplig burk
    Han skriker ny dator..!!
    men det räcker väl bara med hårddisken då väl och inte skärm o sånt?
  • guild

Ok...tack rebekah.
    Men det räcker väl med hårddisken eller...?!

• guild

fasiken vad irriterad jag blev nu....har lust att gå tillbaKs o slänga datorn i nyllet på den jäkla försäljaren. Som vi kämpat för att få ihop dom pengarna...grrr!

Svar på tråden vad fattas min dator, vid spel av WOW?