• trollkarl

vad fattas min dator, vid spel av WOW?

W Panthera tigris skrev 2007-05-21 12:08:48 följande:

hhhmmmm välkommen till verklighetet var glad att din maskin faktiskt höll så länge innan uppenbara brister kom framom man ska hålla sig aktuel i spelvärlden får man uppgradera så där en gång om året en "spel" dator är bara speldator typ i så där ett halvår .. sen är det bara standard burk som kanske klarar av driva det mesta hehe
    min har hållt två år, och alla nya spel kan jag fortfarande spela =)

till TS; nytt grafikkort samt ram minne är att föredra, ofta det som är problemet..
  • trollkarl
    guild skrev 2007-05-21 12:11:19 följande:
    PantheraSkit...okey, tusen tack:)Inget kul att ha blivit lurad...vadå "framtidens dator"...!!
    som sagt, nytt grafikkort sam tram sen är du på banan igen =)
  • trollkarl

W Panthera tigris skrev 2007-05-21 12:12:28 följande:

försök köra igång oblivion på max så kan vi snackar
    självklart, rinner som vatten i min maskin.. tro mig, inte många klarar att mäta sig med min maskin =)
  • trollkarl
    guild skrev 2007-05-21 12:14:22 följande:
    Vi sa till försäljaren vad den skulle användas till och till vilka spel. Denna datorn var näst dyrast där så man trodde faktiskt att den skulle hålla....speciellt när han snackar om att den är som gjord för spel som kommer att komma i "framtiden"Ska man inte lita på det...vem ska man då lita på?!
    tyvärr så är försäljare bara intresserad av att sälja, synd att ni inte prata med nån som ni litar på, ja ja det är lätt att vara efterklok, men som sagt, nytt grafikkort och mer ram sen är ni på topp igen..
  • trollkarl
    guild skrev 2007-05-21 12:18:07 följande:
    trollkarlmenar du att det räcker med det? Kan han spela WOW på det högsta då utan att det "laggar"?
    va jag kan förstå ja, det är ofta där flaskhalsen sitter, jag har jobbat som tekniker själv, ska du ha prylar så se till att ha nån som hjälper dig.
  • trollkarl

W Panthera tigris skrev 2007-05-21 12:19:23 följande:

huh ???? vad sitter du på en nasa dator ?
    haha, nästan, DYR! och fet, sitter på över 700MB GFX, 4092 RAM,800GB HDD, 20" lågtidad TFT,3,8GHZ P4 med 1200 MHZ buss
  • trollkarl
    guild skrev 2007-05-21 12:20:28 följande:
    W Panthera tigris skrev 2007-05-21 12:17:00 följande:
    jag skulle behöva dig också:) Min försäljare pratade också om hårddiskminne och till råga på allt lura han på mig en försäkring på 1500:- som jag inte behövde...!!
    fan va synd, det är så jävla illa när dom blåser folk.. ja ja fråga oss om vad du beöhver istället, jag och panthera har koll, tro mig..
  • trollkarl
    guild skrev 2007-05-21 12:22:56 följande:
    nej...jag känner ingen som kan datorer.
    okej, bor du långt bort? kan hjälpa dig annars..
  • trollkarl
    Euphoric skrev 2007-05-21 12:25:14 följande:
    Försäljaren av min laptop "lura" på mig en drulle försäkring på min laptop med. 4 månader senare e datorn trasig och jag får en ny tack vare den försäkringen Köper man något för 16.000 (i mitt fall) e de rätt värt att lägga en eller två tusenlappar extra utifall något skulle hända.
    håller med dig..
  • trollkarl

W Panthera tigris skrev 2007-05-21 12:26:22 följande:

NICE hehehe vilket påminner mig att jag måste snart skrappa loss några mille på trisslotten för supreme commander laggade sönder datorn totalt hehe
    min var så dyr att jag hostade lungorna ur mig..
  • trollkarl
    Glondim skrev 2007-05-21 12:30:45 följande:
    Precis vad jag tänkte skriva, har ungefär samma dator själ, dock med 1Gig RAM och det funkar hur bra som helst att köra WoW på den :)Det grafikkort jag har i är ett GeForce 6800GT.
    2 GB är att föredra, däremot har du perfekt GFX.
  • trollkarl
    Glondim skrev 2007-05-21 12:35:28 följande:
    Självklart är 2GB att föredra, men man måste ju ha råd att äta också
    haha, jo sant, ram minnen är som dollarna, det går upp o ner i pris. så man få rpassa på när dollarn står lågt..
  • trollkarl
    guild skrev 2007-05-21 12:43:43 följande:
    vet inte hur jag ska tacka...har fått massor med råd o tips här nu så nu vet jag nästan inte vad jag ska göra:) tycker ni att jag ska uppgradera Ram o grafikkort då och det ska räcka?! Då måste jag väl lämna in den för att göra det?Eller ska jag satsa på nytt?! Nu vet jag inte vad som är bäst att göra. Spelen som kommer att komma, behöver säkert en ännu bättre dator. trollkarljag bor utanför Göteborg.
    jag bor också utanför GBG, så jag kan göra det för dig om du tar hit datorn..
  • trollkarl
    guild skrev 2007-05-21 12:46:22 följande:
    det är väldigt viktigt att det funkar på high på WOW, då han är med och spelar på allvar, quest eller vad det heter:).
    ingen fara, nytt gfx och ram så löser det sig..
  • trollkarl
    guild skrev 2007-05-21 12:50:07 följande:
    Får jag kontakta dig när det blir aktuellt. jag bor i Kungälv.jag kommer att få in pengar för en vattenläcka jag haft i 2 rum. vet inte hur länge det tar innan jag får pengarna, men jag ska börja förhandla om en vecka. Då har jag lovat att försöka fixa datorn för dom pengarna.
    du har PM
  • trollkarl
    guild skrev 2007-05-21 13:12:37 följande:
    Vill tacka alla för tips, hjälp och råd !
    ingen orsak..
  • trollkarl
    guild skrev 2007-05-21 13:18:16 följande:
    :) det finns "änglar"...!
    om det är mig du menar så tackar jag ödmjukast och bockar och bugar =)
Svar på tråden vad fattas min dator, vid spel av WOW?