• DenÖdmjukaHögtÄlskadeGmoll

Löshår..rädda mig!

Jag är i behov av hjälp,har haft löshår insatt med microringar men det var inte särskilt bra för mitt hår de gled ur. Har nu beställt nytt hår och skulle vilja ha det insytt`, en arbetskamrat vill göra det men har aldrig gjort det förr.
    Finns det någon här med erfarenhet av att sy in håret eller har länkar till bilder som visar hur man går till väga?

Känner mig aldeles naken nu =/   Tipps om löshår?

Våga Vägra Vara Viktig
  • Svar på tråden Löshår..rädda mig!
  • MinSonElias

beror på hur många rader du ska ha.
    om vi säger att du har 2 rader, så går du till en "afrosalong" och ber du göra 2 flätor i nacken (som går lodrät) det kostar kanske 100:-
    Sen att sy in är jätte jätte enkelt, det är bara att sy :) går ju knappt att bli fel ju.

MinSonElias skrev 2007-05-21 11:40:35 följande:
    beror på hur många rader du ska ha. om vi säger att du har 2 rader, så går du till en "afrosalong" och ber du göra 2 flätor i nacken (som går lodrät) det kostar kanske 100:-Sen att sy in är jätte jätte enkelt, det är bara att sy :) går ju knappt att bli fel ju.
    Många rader! =)  hon tjejen som ska sätta in undrar om man gör inbakade små flätor? Har sett det göras för flera år sedan men kommer inte ihåg hur dom gorde.

Hmm Afrobutik kanske värt att kolla upp om det finns nån här i krokarana
    Våga Vägra Vara Viktig

Har nu förstått att metoden heter weaving (med reservation för felstavning)  Nån med erfarenhet? Slitage i jämförelse med andra sätt att sätta in hår?

Våga Vägra Vara Viktig
  • SatuSv

jag har gjort det 3ggr på en afrosalong,vet inte varför jag gjort det 3ggr fast jag inte gillar det sättet att sätta fast löshår på.tappade typ hälften av mitt hår när man skulle ta ut det,o det är ganska svårt.sen blev mitt hår jätte äckligt o tunnt,blev ganska slitet.men det är ett billigt sätt att göra det,jag betalade 400 för håret o 600 för att dom skulle sätta i,eller om det kanske var tvärt om.gjorde det i vårberg.
    nu ska jag göra med microringar o slingor

• liv10

har hört att det inte är bra (är dock inte ett proffs). min frisör sa att det blir för tungs när man syr fast hela tränsar och ens egna hår går av. det sliter jättemycket på håret sa hon.

Ok låter trist. Har haft med microringar nu men då mitt hår är så lent och tunt så sitter de inte =(

Testat några andra metoder? Lim?

Våga Vägra Vara Viktig
  • liv10

jag har provat lim, men jag har tunt nordiskt hår och det blev jätteslitet, gick av och blev typ toviga bollar kring limfästet.
    nu skall jag våga mig på keratinvax på fredag..... får vi väl se hur det går?!

• liv10

glömde säga att limmet lixom gled ur mitt hår, det satt inte bra.... jag har så lent hår...

Hoppas att det funkar, går du till frisör salong för att få det insatt?

Våga Vägra Vara Viktig
  • Marlene B

Mildaste metoden är ju att sätta i silicontränsar, dvs tränsar som du med hjälp av tejp tejpar fast vid hårrötterna. Sliter ingenting på håret och något du kan göra själv men som tyvärr måste göras om ofta.

Kloka människor ändrar åsikt, aldrig de dumma.
    CloudBerry skrev 2007-05-21 23:37:10 följande:
    Mildaste metoden är ju att sätta i silicontränsar, dvs tränsar som du med hjälp av tejp tejpar fast vid hårrötterna. Sliter ingenting på håret och något du kan göra själv men som tyvärr måste göras om ofta.
    Hm undrar om det var det som kostade 4000 när jag ringde och hörde med frissan =)
    Våga Vägra Vara Viktig
  • Marlene B

Nej det handlade säkerligen om So cap slingor, dvs enkilda slingor som de fäster med lim i dina hårslingor.

Kloka människor ändrar åsikt, aldrig de dumma.
  • liv10

jag har provat det med... (ja, jag drömmer om tjockt hår....)

men det funkar inte när man har lent hår som jag, det lixom "halkar av". kvar var bara nå tuggummiliknande klumpar som jag fick klippa bort tillsammans med massor av mitt riktiga hår. fast jag har nog mer problem än andra tror jag... har hört många andra som tycker den metoden e superbra!

• vill ha en 08 bebbe

jag har gjort löshår hos en frisör som kan det där (ej afro) och mitt hår blev inte alls slitet efteråt. Frisören flätade en tunn fläta tvärs över huvudet som hon sedan sydde fast 3 rader löshår i. Personligen skulle jag inte göra detta själv utan göra det hos ngn som kan, för annars är ju risken stor att det syns o ser onaturligt ut.
    hade löshår i 1 års tid (dock med omflätning ett par gånger)

CloudBerry skrev 2007-05-21 23:39:32 följande:
    Nej det handlade säkerligen om So cap slingor, dvs enkilda slingor som de fäster med lim i dina hårslingor.
    jag fick lite panik när det strulade till sig med mitt insatta hår men 4000kr metoden tyckte jag var lite väl dyr sen så skulle man komma tillbaka efter ett tag och få håret insatt allt eftersom det gick ur och då bara betala 400 kr åt gången.
    Våga Vägra Vara Viktig
Svar på tråden Löshår..rädda mig!