• tofsa

Lätttuggad mat?

Hej!

Behöver tips på lätttuggad mat till min ettåring. Jag måste mixa allt eftersom han är dålig på att tugga och sätter lätt i halsen (har blivit blå några gånger...) Men min fantasi har tagit slut, han får ofta pasta med kyckling eller kassler med ostsås eller potatis med leverpastej eller fisk åsså såklart grönsaker. Men har ni några goda recept så dela med er till mig!
    Gärna nån god fisksås...

• Svar på tråden Lätttuggad mat?
  • enilorac

Min ettåring är sen med tänderna så jag försöker göra lättuggad mat..... Har gjort torsk, potatis och äggsås bl.a. Bara att mosa ihop sen.
    Har också gjort pastagratäng med lite överkokt pasta, brocoli, morötter och ibland blomkål. Man kan ha i lite kassler/bacon om man vill. I med det i en form och på med hemmagjord eller färdig köpt ostsås och så in i ugnen ett tag. Bara att mosa sen !

Min son älskar fiskbullar i hummersås (köpta) mosade med potatis. Har du testat fiskbullar på din son ?

Kram C och C

• tofsa

enilorac - fiskbullar har jag inte ens tänkt på! Äter det ju inte själv, men ska genast iväg o köpa imorrn!! Tack, tack!!

Önskar ibland att han åt burkmat, bara för att det skulle vara lite lättare ibland.

• Lillmoster

Min dotter gillar inte direkt burkmat men Hipps burkmat fungerar bra. Den är lite slätare än de andra och inte så kornigt kött. Avocado har jag fått tips om också och mosat ägg.

Svar på tråden Lätttuggad mat?