• Nette

:-D Dottern fick just en kalasinbjudan.......

Måste bara berätta! Jag och min man skrattade högt.

Min dotter fick en inbjudan till ett kalas i dag! Där stog följande.

X Hade ingen möjlighet att ha sitt kalas i *oktober när hon fyllde år för familjen hade *fult upp med *flytningar. Hon bjuder på ett *fart fyllt disco. man ska osa om man inte kan *koma.

*Oktober!? (Det är ju 7 månader sedan.)
    *fult upp med *flytningar!? (Varför inte gå till gyn då?)
    *fart fyllt (älskar särskrivningar)
    *koma (får man inte komma om man ligger i koma eller vad?)

Men snälla kollar man inte innan man skickar iväg en inbjudan?

• Svar på tråden :-D Dottern fick just en kalasinbjudan.......
  • Marlene B
    Bonanza skrev 2007-05-21 23:38:44 följande:
    Men vad trevligt av dig att lägga ut en kalasinbjudan för att folk ska skratta åt den. Visst är det ett oskick med dålig svenska, men det här gick faktiskt över gränsen. Borde du inte vara glad att din dotter ska få gå på kalas istället för att lägga ut inbjudan för allmän beskådan och för att göra den till åtlöje? Hade jag som förälder fått reda på det här hade jag inte velat ha med er familj att göra något mer.
    Håller med, tänkte precis skriva "ditt" inlägg med andra ord.
    Kloka människor ändrar åsikt, aldrig de dumma.
  • xxmeyaxx

Njäe. Jag kan faktiskt hålla med det som Bonanza skriver.
    För det första vet vi inte om det är barnet som har skrivit inbjudan. För det andra, är det inte barnet utan någon av föräldrarna så kan man ju faktiskt ha dyslexi. Jag finner det faktiskt inte heller så roligt att lägga ut någons felstavningar på ett öppet forum.

Torr tant behöver man inte vara. Nog vet jag att Bonanza har humor, men precis som hon säger.. Det är en viss skillnad.

När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • Ammi1970

håller faktiskt med om att man inte behöver ha humor på andras bekostnad...

men kan också se charmen med inbjudan....

jag hade inte blivit glad om jag som ville bjuda in var medlem här på fl och sett en kopia av min inbjudan, och därav blivit skrattad åt.

Och för att svara en som skev:
    Nette
    men BÅDA föräldrarna kan väl inte ha det?!
    JO det kan dom ha....

Man kanske ibland ska tänka sig lite för vart och var man uttrycker sig om vad man tycker och tänker... Och ja detta är sandlådan jag vet...

Hoppas alla har en trevlig vecka...

• Ragdoll

hahahaha....asg...hahhahaa..jag skrattar på mig...flytningar på ett inbjudningskort..hahaha

• Kristin24

ja men tänk nu om den som skrivit inte har dyselexi utan bara slarvat...då är det ju roligt.
    Är många som är urkassa på att stava utan att ha dyselexi.

Go och glad Kexchoklad
  • Jessica24

Kanske har personen dyslexi och där var ingen som kunde kolla så det var rättstavat? Generad

För övrigt, så undrar jag om det verkligen stoG så? Flört

♥ Victor 14/3-2006 ♥ +
  • Dino78

Håller med Bonanza. Spelar ingen direkt roll att detta inlägg ligger i sandlådan. Tycker det är lite småelakt, visst kan man skratta åt felskrivningar men från en kalasinbjudan? Kan man inte skriva så kan man inte, inget man kan rå för!

DIF i själ och hjärta
  • Leonor
    Jessica24 skrev 2007-05-22 00:16:22 följande:
    Kanske har personen dyslexi och där var ingen som kunde kolla så det var rättstavat? För övrigt, så undrar jag om det verkligen stoG så?
    Ja det har jag också frågat.

StoG det så? Säkert?
Svar på tråden :-D Dottern fick just en kalasinbjudan.......