Inte anmält, men väldigt negativa upplevelser första förlossningen. Bm som skulle vara med kändes som hon jobbade mot mig och allt jag skrivit i förlossningsbrevet. Första vägen för henne var eupedral fast jag egentligen inte ville ha. Ville även ha någon nära när eupedral skulle sättas om bm verkligen tyckte jag skulle ha de, då när narkosläkaren kom lämnade hon rummet och jag förstod ingenting och blev mer stressad. Även när jag sa jag behöver bajsa typ tusen gånger,(ja till och med jag visste att de var nära men de var så orden kom ur min mun) så sa hon bara nähä de behöver du inte. Tillslut skrek jag rakt ut + att det kände som att något gick sönder när jag typ började krysta, efter skriket kollade hon och sa men hon är ju här.. Sedan ville jag inte ha henne på bröstet efteråt där jag låg i feber och inte kunde se och skakade. Jag ville att sambon skulle hålla medan jag blev sydd men nä. Sedan sa jag att jag inte kunde se henne då sa hon bara, men hon är ju där.
I jounarlen står det att vi fick god kontakt efter eupedral och i krystade, jag upplever de inte så. Upplever förlossningen som en blackout blandat med obehagliga frekvenser då jag inte blir hörd eller sedd.
(Lägger till att min andra förlossning var bm och undersköterska helt fanatiska i bemötande)