• Anonym (Plastmamma)

8 åringar av olika kön sova tillsammans?

Jag har sedan några månader en relation med en man som har en dotter som är lika gammal som min son. Han har dessutom en lite yngre dotter och när vi sover över där brukar hans tjejer sova skavfötters i ena sängen och min son ensam i en. Sist blev min son jätteledsen för han vill med sova så och det har även den 8-åriga flickan tjatat om tidigare. Jag trodde att pappan skulle säga det var oki men han sa inget så de la sig som de brukar och jag trodde han inte hört nåt bara.
    Så sedan sa jag att jag lovat sonen att han skulle få sova så nästa gång och då sa han ingenting.

Dagen efter pratade vi om det igen och jag skrattade och berättade att min son längtar till nästa gång då han ska få sova skavfötter, då sa min kille att det nog inte är lämpligt????

Jag blev så himla ställd, vaddå, kan man inte det när man är 8 om man är av olika kön???
    Vill höra vad andra tycker för min äldre son sov såmeed sina tjejkompisar väldigt länge.

• Svar på tråden 8 åringar av olika kön sova tillsammans?
  • thj
    Förvånad varför skulle det inte vara okej?
    Fattar inget,varför skulle det inte vara lämpligt!
  • lonnir

jag skulle utan att tveka lägga två 8 åringar av olika kön i samma säng!

• Anonym (Plastmamma)

Jag tänkte inte ens på att det kunde vara olämpligt så därför blev jag så ställd och generad så kom mig inte för att säga nåt, blev alldeles tyst.

Minns när min stora son var liten, det var mycket sova över hit och dit då han går på en friskola en bit bort och det automatiskt blir så när det är en bit mellan kompisarna. EN dag började man tänka på det, att det kanske inte var lämpligt längre, de började bli ganska pubertala men då var han ju...minns inte exakt,,,,men över 12 iaf.

• Anonym (Plastmamma)

När han var liten var jag dessutom sambo med en kille som hade en dotter som var ett år yngre och de låg juoch höll om varann i soffan osv, ingen reagerade på det så känns så märkligt.

• Gissella Star

Jag vet inte, alla tycker juh olika. Men på något sätt så tycker jag som din kille. Jag hade nog låtit det vara som det var. Systrarna på ena sängen(skavsfötter) och din son på andra. Skulle jag vara i din situation där min kille inte tyckte det ar lämpligt så skulle jag säga till min "son" att tex. JESPER(vet juh inte vad din kille heter) tycker att tjejerna ska sova som dem brukar för att du får juh ändå sova i en egen stoor säng. Och det e väl ju mycket skönare.
    Skulle han bli ledsen skulle jag säga att jag förstår honom men att det bara är så och att man får se framöver hur det blir.

Allvarligt så vet jag inte riktigt hur jag skulle lösa det men jag skulle självklart respektera min killes syn på det hela. ETT NEJ är starkare än ett JA enligt mig(ialf. i vissa fall).

• Lycklig 76a

Det är din kille som har en skum bild av två åttaåringar som sover skavfötters, och inte du! Jisses, de är ju bara barnen, hälsa honom det

• Anonym (Plastmamma)

Gissella star:
    Jag respekterar det han säger och är sant ett nej väger tyngre än ett ja, men jag tycker det är underligt bara!

KOmmer ju ta upp det någon gång, att vi resonerar olika för jag är nyfiken på hur han tänker,men kommer låta det vara som det är...

• thj

Men vad är det som kan hända?
    Har det inte gått lite väl långt när två 8-åringar inte kan få dela säng PGA vaddå?
    Herregud det är ju barn,vad lär de sig av att förbjudas att sova i samma säng som varandra för de är tjej och kille

Vart är vi på väg?

• Anonym (Plastmamma)

Precis så ser jag med på det och klart man är orolig för hur det ska gå leva tillsammans när han resonerar så!

Svar på tråden 8 åringar av olika kön sova tillsammans?