• obelix

2 barnstolar i bilen.... hur??

Vi har en 2 åring som nu sitter bakåtvänd i baksätet, det kommer ett syskon nu vilken dag som helst, hur har ni placerat era barn som det skiljer ca 2 år på?
    Vi har en vw passat och en saab 9-5 och ändå känns det som om det blir "förtrångt2 med 2 vuxna och 2 bilstolar. Men det är ju hur vanligt som helst så det måste ju gå att lösa...

• Svar på tråden 2 barnstolar i bilen.... hur??
  • HeddaBigBum

Finns airbag fram?

Vi har en 1-åring bak, och en 2½-åring fram och det funkar bra för oss.
    Jag ville helst inte ha båda bak, och sen vi föräldrar fram, om det gick att undvika.

Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • frittepillan

Vi har en saab 95 och är tre barn med stolar och två vuxna.. Och vi tycker att det funkar hur bra som hellst.
    Kram

• linedja

På saaben iallafall kan man koppla ur airbagen fram... Det kostar runt 1000:- och görs på märkesverkstad så det borde vara säkert. Vi har planerat att göra det om/när vi får fler barn. Isåfall har vi tänkt att ha den stora bak (bakom passagerarstolen) eftersom han redan är van vid det och bebisen fram.

• Xara

Vi har oxå en Passat och har båda barnen där bak (med speglar ). Jag kan inte ha ett barn i framsätet: kan inte köra bil då... (vill ju hålla på med barnet bra mycket hellre än kolla på trafiken )

• Julianna

Vi har båda barnen bak och vuxna fram i vår Opel Zafira (airbag fram). Min man har en Volvo V70 som tjänstebil och när vi åker den sitter lillan fram och 2 åringen bak och nån av oss bak.
    Värre blir det när lillan ska börja åka den "stora" bilbarnstolen. Då får vi sitta med knäna under hakan oavsett om man kör eller inte. Fattar inte hur det ska gå, men det löser sig väl. Det gör det ju för alla andra.

• obelix

Som det är just nu är det bara jag som kan sitta fram i passargerar sätet, och har då knäna mot handskfacket, sambon är förlång.... och snart känns det som om man måste flytta sonens stol lite längre bak så han ska få plats med sina ben och då går det inte sitta fram....

• Jennyrockar

Vi har en stooor bil (Ford Galaxy) å där har vi tagit bort airbagen fram. isaac 20 mån sitter fram - bakåtvänd barnstol å Morgan 7 mån sitter bak med mej - bakåtvänd babyskydd.

~Isaac 9/7-05 å Morgan 9/10 -06~
  • firhilwen

I vår V 70 har vi 2 bilbarnstolar i baksätet, själva sitter vi fram.

3-åringen sitter framåtvänd sedan i höstas, bakom passagerarsätet.

2-åringen sitter bakåtvänd i mitten bak, lär ska vara säkraste platsen i bilen...

9-åringen har nått så pass långt i längden att han slipper ha kudde nu...

Den plats som har mest ont om plats är ju passagerarsätet fram eftersom 3-åringen sparkas och då har stolen blivit framdragen för att slippa få det i ryggen!

• Cecese

Vi harjust bytt bil till en Chrysler Grand Voyager men före det hade vi en Honda Accord kombi och 2 bakåtvända barn och äldsta på kudde. Då satte 8 mån bakåtvänd på vänster sida bak, 4 åringen bakåtvänt i mitten bak och äldsta på höger sida bak.

• Kina79

Vi har en golf kombi och en passat kombi. Har en Britax Freeway och en Akta/Graco Cosmic XTP. Har Freewayn bakom passagerarsätet och XTPn i mitten bak. Då är där plats för en vuxen till i baksätet och vi föräldrar kan sitta fram båda och prata med varandra. Jag tycker det är mkt säkrare att ha barnen bak, skulle de vilja något så får jag stanna. De vänjer sig dessutom vid att roa sig själva under bilfärd.

Svar på tråden 2 barnstolar i bilen.... hur??