• obelix

2 barnstolar i bilen.... hur??

Vi har en 2 åring som nu sitter bakåtvänd i baksätet, det kommer ett syskon nu vilken dag som helst, hur har ni placerat era barn som det skiljer ca 2 år på?
    Vi har en vw passat och en saab 9-5 och ändå känns det som om det blir "förtrångt2 med 2 vuxna och 2 bilstolar. Men det är ju hur vanligt som helst så det måste ju gå att lösa...

• Svar på tråden 2 barnstolar i bilen.... hur??
  • eyry

okej...vi kommer ha 3 barn med stolar och en sambo som är 193cm i en saab 9-5.
    den minsta fram eller bak i mitten.

• Dodis

Vi har en Ford Mondeo. Bägge barnen bak. Bilstolen i mitten och Babyskyddet på sidan.
    Fungerar hur bra som helst och vi kan välja att sitta båda fram eller en bak hos barnen.

• maria204

Vi måste också ha båda barnen bak. Går bra nu, men snart måste vi byta från babyskyddet. Finns det någon bra bakåtvänd stol som inte tar allt för stor plats?

• Ninette

Vi har en Passat kombi, aktagraco duoflex och cosmic. Vi har storasyster (snart 4 år) bakåtvänd i duoflexen bakom passagerarsätet och lillasyster (1 1/2 år) i cosmicen i mitten. Hon satt på samma plats i babyskyddet.

Vi vill inte ha barnen fram därför har vi inte ens kollat om man kan ta ur airbagen.

Men i passagerarsätet fram är det lite trångt men det är sällan nån sitter där. Den som inte kör sitter bak med barnen för det mesta, då har man helt ok med plats. Man sitter bekvämt till och med på långresor

• Liten blir stor

Vi har en volvo 245:a. Lilla bebisen har vi i framsätet och stora 2 åringen har vi i baksätet. Funkar kanon. Fast då får man ju inte ha nån airbag fram då vill säga. Har man airbag fram får man väl sätta en stol på vardera sidan bak?!

• 3e på g

Vi har 2 akta graco duoflex bakåtvända i vår Zafira och i höst får vi tillökning och upptäckte att aktas DuoLogico (babyskydd och bilbarnstol i ett 0-4 år) får plats jämte dem så vi ska ha en sådan så att vi slipper ta bort airbagen fram. Så vårt baksäte blir i höst fullpackat av bakåtvända stolar.

• eemmaa

Vi har ett barn 2 1/2 bakåtvänd i baksätet och en 6 mån. i babyskydd. Båda i baksätet. Men om man har nyckel till airbagen fram så kan man koppla ur den.

• katinka1

Jag nallar lite av din tråd obelix, eftersom jag också är intresserad. Många har glömt att skriva vilken bil och/eller barnstol ni har. Vore kanon om ni gjorde det!!

• qlurig

en liten fråga till er som vet.. kanske lite dum men jag är helt rudis på detta...

Kan man ha babyskydd i mitten bak????
    då vi ska få tvillingar till hösten så kommer jag ju behöva två babyskydd och min tanke var att ha båda bak men att en vuxen till ska kunna sitta där om det behövs.
    Är detta möjligt?????

• Cindra

Ja, man kan ha babyskydd i mitten bak, om där finns 3-punktsbälte! Inga problem!
    Vi har också Opel Zafira och två stycken Be Safe izi kid går bra att ha i baksätet samtidigt, + babyskydd eller alternativt en tredje izi kid.
    I Opel kan man INTE koppla ur eller ta bort airbagen, det är förbjudet och inga försäkringar gäller då.

• Hoppetossan 79

vi har en bilstol bakom passagerarsätet (första barnet) och andra barnet sitter nu bakom förarplatsen.. Jag brukar sitta i mitten bak mellan stolarna.
    Har en 9-5 kombi

Moas lillebror föddes 29 maj 2007
  • Hoppetossan 79

just det. Min man är 193 cm och jag är 164 cm. Mannen kan inte sitta så där jättebra i passagerarsätet Men han klämmer sig in när jag vill köra

Moas lillebror föddes 29 maj 2007
  • Ida och Razmus Mamma

vi har en saab 9-5

jag sitter i baksätet med bägge barnen.

våarn minsta har sin stol bakom pappans stol.
    och den äldsta sin i mitten.
    bägge bakåt vända.
    jag i baksätet på passgerar sidan.
    känns ej trångt.
    våran äldsta 3 år och den yngsta 5 veckor.

• katinka1

Puschar upp tråden eftersom jag är nyfiken om fler har en kommentar att dela med sig av.

Svar på tråden 2 barnstolar i bilen.... hur??