"Wow, för en gångs skull håller jag med dig"
Vaför känner man ett behov av att berätta att man egentligen inte håller med mig, men i just den här tråden så...?
Jag förstår inte det? Det finns mängder av människor som jag fått höra det av, och jag har i princip aldrig lagt märke till hälften av dem. Ändå känner de sig nödgade att berätta att de brukar ju tycka att jag har konstiga åsikter, eller brukar inte hålla med mig, eller brukar tycka att jag har fel. MEN i just den här tråden/diskussionen så håller de med mig. Och så känner de sig nödgade att berätta det? Liksom försvara sig på något sätt?
Varför kan man inte konstatera för sig själv det bara? Varför måste man skriva ut det i tråden? Det tyder ju bara på att man inte kan skilja på en person och dens åsikter?
Jag har sett det "hända" andra också, och undrar lite varför? Tycker man att det är viktigt att klargöra att man egentligen aldrig håller med, för att..? Ja, för vad?
Det absolut knäppaste var när jag skrev om det värsta som hänt mig, en otroligt traumatisk upplevelse. Till och med då var det någon som kände sig manad att berätta att hen aldrig håller med mina åsikter, men oj vad synd det var om mig nu. Men tack! Snällt att man kan tycka synd om mig trots att jag har andra åsikter.
Kan någon förklara poängen med att framhäva att man inte brukar hålla med, men just den här gången så...?